חולדאי, ניר ברקת מאחוריך

עיריית ירושלים חייבה להוסיף פייטנית לאירוע סליחות

אירוע סליחות בהשתתפות פייטנים נערך בשכונות הירושלמיות, אך העירייה החליטה לחייב את המארגנים להוסיף פייטנית לאירוע תחת התירוץ שמדובר בהדרת נשים (אקטואליה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90 ושאטרסטוק)

הכפיה ה"ליברלית חילונית" מגיעה גם לירושלים: עיריית ירושלים החליטה להתערב באירוע סליחות, מנהל אגף התרבות מר יורם ברוורמן הודיע למארגנים כי לא מקובל עליו שרק גברים יופיעו באירוע הפיוטים וסליחות "פותחים שערי תפילה" שהתקיים אמש (רביעי) בשכונת גילה והוסיף פייטנית לסדר האומנים שהיו אמורים להופיע באירוע.

כזכור, לפני שבוע, בוטל בתל אביב אירוע 'מרימים לכיפור' לאחר תלונות של חברות כנסת ופעילות ציבור בטענה שהאירוע לקראת יום כיפור הורכב מזמרים בלבד לדרישתו של מממן ונותן החסות למופע, המיליונר ג'ף שוטנשטיין.

השבוע על פי הפרסום ב'כיפה', מתברר כי גם בירושלים יש כאלו שסבורים שיש צורך בהתערבות ובכפייה של שירת נשים באירועים ציבוריים. אירוע סליחות שתוכנן בחסות עיריית ירושלים בשכונת גילה בהשתתפות פייטנים ומקהלה עורר את זעמה של תושבת השכונה שטענה כי לא ייתכן שאין אף אישה במופיעים.

המודעה המקורית בלי הפייטנית

מדובר בסדרת אירועים שנערכת ביוזמת העירייה בשכונות השונות בעיר באותה מתכונת ולטענת התושבת הזועמת מן הראוי היה שלפחות בגילה, שכונה חילונית ברובה תהיה גם זמרת כחלק מהאירוע. כאמור, העירייה קפצה על העגלה ומיהרה להורות למארגנים לשלב גם פייטנית באירוע ושעות לפני האירוע הוסיפו פייטנית לסדר ההופעות המתוכנן.

ההחלטה הדורסנית הרגיזה אפילו כאלו שאינם דוגלים בשירת גברים בלבד. סגנית ראש העיר מטעם סיעת 'ירושלים מאוחדת', חגית משה, פנתה גם היא לברוורמן וקראה לו לבטל את ההחלטה להוסיף פייטנית: "מדובר בהתערבות בוטה של העירייה בתכנים אומנותיים שנקבעו מראש ואיש לא אמר דבר. כעת, מספר שעות לפני המופע, על מנת לקבל כותרת ולהתסיס את העיר, החליטו אנשים מסוימים לפנות לעופר ברקוביץ' על מנת שיילחץ על העירייה ויכפה על מפיקת האירוע שילוב של פייטנית, מספר שעות בלבד לפני האירוע עצמו. מדובר על חיקוי זול ועלוב להמולה שיצרו סביב האירוע של אסף אמדורסקי בתל אביב".

"אני בעד שירת נשים במרחב הציבורי", הוסיפה חגית משה, "ומעולם לא דרשתי ביטול הופעה של נשים בטקסים או אירועי תרבות. אך מדובר כאן בהתערבות אומנותית בוטה מצד אחד וכפייה מצד שני באירוע לא מגדרי שלא מחייב בהכרח הופעה של נשים. קראתי היום למנהל אגף התרבות מר יורם ברוורמן לבטל את ההחלטה לכפות הופעת פייטנית באירוע ואני מקווה שאכן כך יעשה".

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר