הכי בבית בעולם?

6 שעות בתור בלי סוף, אחרי צום: שורת הכשלים של אל-על

הפרטים שאל-על שכחה לספר בתדרוכיה לתקשורת הישראלית על הכאוס בחזור מאומן: נוסעים שחיכו 6 שעות ללא אוכל אחרי צום, בידוקים משפילים ומיותרים וזלזול נציגי החברה בקייב (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
שדה התעופה בקייב, אתמול (צילום: הדואר האדום של 'כיכר השבת')

כיממה לאחר שחברת אל-על פתחה במתקפה נגד חלק מהנוסעים לאומן, שכונו על ידי טייס בחברה כ"עבריינים" אלימים, העושים שימוש בסמים בטיסות, חסידי ברסלב שטסו לאוקראינה באמצעות חברת התעופה הישראלית משיבים אש ומאשימים אותה בשורת כשלים מתמשכת.

יצחק, חסיד ברסלב שחזר אמש (רביעי) לישראל בטיסה 654 של אל-על מקייב לתל אביב, מאשים את החברה בזלזול בנוסעים ש"עברו סבל לא נורמלי" כדבריו, בהמתנה של שעות רבות לטיסה שאמורה הייתה להמריא מקייב בשעה 23:00 ונדחתה לשעה 03:30.

ממתינים לטיסה בקייב

יצחק מספר ל'כיכר השבת': "דרשו מאיתנו סכום הזוי של 900 דולרים לכל כרטיס טיסה, רק בגלל שמדובר באל-על ובטיסה לאומן. אנחנו קבוצה של חסידים האוספים פרוטה לפרוטה במהלך כל השנה על מנת לזכות להגיע לצדיק בראש השנה, אנחנו ממש לא עבריינים ולא אלימים, אנחנו בסך הכל מנסים להגיע לרבינו" הוא אומר.

יצחק מספר כי באל-על הפנו את הנוסעים לטרמינל B בשדה התעופה הבינלאומי בקייב, מדובר בטרמינל שכמעט ואינו פעיל וכל נוסעי אל-על נשלחים אליו. "שם אין חנויות, אי אפשר לקנות אפילו בקבוק מים" הוא מספר.

הטרמינל שומם מעסקים

יצחק טוען לשורת כשלים חמורים במערך הקרקעי של אל-על: "עמדנו בתור לבידוק הבטחוני למעלה משלוש שעות. בקבוצה שלנו ישנם אנשים נכים, הרבה אנשים מבוגרים מאוד כמו גם שתי נשים בגיל מופלג של מעל ל-80, כולנו עמדנו בתור שעות רבות".

יצחק מספר כי לאחר שפנו לנציגי אל-על על מנת שיזרזו את הבידוק הבטחוני עבור המבוגרים והנכים, הם נענו כי "אין מה לעשות, צריך להמתין בתור". הנוסעים מספרים כי נציגי אל-על סירבו לתקשר עם הנוסעים: "הייתה תחושה שהם כועסים על זה שהעזנו לפנות אליהם, זה למטה מכבודם".

נוסעי אלעל בטרמינל השומם

"אחרי שסיימנו עם הסיוט של הבידוק הבטחוני, העבירו אותנו לקומה למעלה, רק כדי שנגלה ששם נמתין עוד 3 שעות למטוס שמשום מה מאחר". יצחק מוסיף: "אין שם אפילו איפה לקנות מים, אין אפילו מכונה אוטומטית לממכר משקאות בטרמינל הנידח. אנחנו חסידים, אחרי צום גדליה, עייפים ומותשים, ואין לנו אפילו מים לשבור את הצום הקשה".

"בסוף, אחרי 6 שעות המתנה ואחרי שחלק מהנוסעים פשוט קרסו על הספסלים מהתייבשות, קיבלנו בקבוק מים קטן ולחמניה קפואה ישר מהמקפיא, עם זה היינו צריכים לשבור את הצום, אחרי השעה 03:00 בלילה" הוא אומר.

בקבוק המים שהגיע אחרי 6 שעות

גורם באל-על דוחה את הטענות ואומר ל"כיכר השבת" כי "חברת אל-על מעולם לא השקיעה מאמצים בנוחות הנוסעים כמו שהיא השקיעה השנה בטיסות לאומן", הגורם מוסיף ואומר כי חברת אל-על שלחה 350 נציגים לשדה התעופה באומן על מנת לוודא כי כל הנוסעים מטופלים.

הגורם מסביר כי המחירים הגבוהים לא מגיעים מכיוון אל-על, אלא מחברות התיירות שגוזרות קופון נאה בגלל רצונם של החסידים לטוס לאומן. למרות זאת, הוא טוען כי "באל-על קיימו ישיבה מיוחדת במהלך חודש אל-על, בה נכחו סוכני הנסיעות ובכירי אל-על, על מנת שהסוכנים יוכלו להדריך את הנוסעים כיצד ינהגו".

לטענת הגורם, אל-על שחררה סרטון הדרכה מיוחד לנוסעים לאומן שהופץ בקבוצות ווטסאפ, בה ביקשו מהטסים שלא להגיע לשדה התעופה מוקדם מהצריך אלא רק שלוש שעות לפני הטיסה,"למרות זאת, הנוסעים לא הקשיבו לנו והגיעו כולם במוצאי החג בבת אחת, גם אלו הטסים רק ביום למחרת, אין לנו איך להתמודד עם זה, אנחנו לא נזרוק את הנוסעים לקור האוקראיני להמתין עד הבוקר, ולא נותיר אותם כמו בהמות באוטובוסים", אומר הגורם.

הגורם מוסיף ומטיל את האשמה על חלק מהנוסעים הלא ממושמעים: "אנחנו הצענו לכל הנוסעים הקלה מיוחדת - מי שיביא איתו לבידוק את כרטיס היציאה מהארץ יוכל לעבור ללא בידוק בטחוני, אבל אף אחד לא טרח לשמור את הכרטיס ולהקל על עצמם, אפילו הנחיות ברורות שנתנו לגבי העברת נשקי צעצוע, אותם נוהגים אנשי הביטחון האוקראינים להחרים ללא יוצא מהכלל, לא קיימו הנוסעים, יש ערימות חסרות תקדים של צעצועים מסוכנים שהוחרמו" אומר הגורם באל-על.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר