פיגוע בירושלים | התגובות

השר ארדן: "לא היו התרעות; לפייסבוק יש אחריות ישירה"

השר ארדן הגיע לזירת הפיגוע בה נרצחו שוטר מג"ב ואישה כבת 60 והטיל את האחריות על הרשתות החברתיות. המפכ"ל אלשיך פנה לציבור: "בואו לירושלים אנחנו ערוכים" (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיע בצהריים (ראשון) לזירת פיגוע הירי בירושלים ואמר כי לא היו התרעות לגבי אירוע טרור ממוקד, "אבל אמרנו כל העת שבגלל העלייה ברף ההסתה ייתכנו החלטות של מפגעים בודדים".

ארדן שב והדגיש עד כמה חמורה לדעתו השפעתן של הרשתות החברתיות על עידוד הטרור: "לפייסבוק וכל יתר חברות האינטרנט בעיניי יש אחריות ישירה".

ארדן איחל החלמה מהירה לפצועים, ושיבח את פריסת המשטרה המתוגברת בבירה שסייעה לנטרול מהיר של המחבל. לגבי זהותו, אמר השר: "המחבל נושא תעודה כחולה. הוא לא היה צריך להגיע לכאן מיהודה ושומרון, לא צריך להסתנן במחסומים. ולמרות זאת הייתה פעולה מאוד מהירה גם של שוטרי היס"מ, גם מג"ב - שחתרו למגע באומץ רב מאוד ולמעשה הביאו לסיום האירוע והצילו רבים שהיו עלולים להיפגע".

בפיגוע נרצחו שוטר יס"מ ואישה כבת 60 מירי של מחבל, בעל תעודת זהות כחולה מסילוואן, בשתי זירות באזור גבעת התחמושת בבירה ליד בניין המטה הארצי. עוד ארבעה בני אדם נפצעו בינוני בפיגוע. המחבל, בעל תעודת זהות כחולה, נוטרל ונהרג.

חקירה ראשונית של המשטרה העלתה כי המחבל נסע ברכבו מכיוון צומת הגבעה הצרפתית, המשיך בנסיעה במהירות לכיוון תחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי ופתח בירי לעבר כמה בני אדם שעמדו בתחנה. כתוצאה מהירי נפצעה אישה באורח אנוש. הוא המשיך בנסיעה לכיוון צומת קלרמון-גאנו וירה לעבר אישה שהייתה ברכבה.

קרב היריות עם המחבל (צילום: מתוך ynet)

המחבל המשיך בנסיעה לכיוון שייח ג'ראח, עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ שנסעו לכיוונו באופנועים וירה לעברם. כתוצאה מהירי הזה נפגע שוטר באורח אנוש, ושוטר נוסף נפגע באורח קל. צוות לוחמי משמר הגבול שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו, ביצע ירי מדויק לעברו ונטרל אותו.

בדף פייסבוק מקומי של סילוואן נכתב על המחבל כי הוא אסיר משוחרר וכי לפני 15 ימים הוצא נגדו צו הרחקה מירושלים בעקבות פעילותו למען מסגד אל-אקצה. טוענים שהיה פעיל בולט בתחום.

השר ארדן תקף את ה"הסתה ברשתות החברתיות. זה משפיע, זה מוציא אנשים לרחובות לבצע מעשי רצח וטרור. אני שוב אומר - לפייסבוק ולכל יתר חברות האינטרנט בעיניי יש אחריות ישירה. זה שלפני שבוע-שבועיים פייסבוק פותחת מחדש דפים של חמאס בעקבות לחץ ברחוב הפלסטיני, בעיניי זו שערורייה".

"אני לא בהכרח מחבר בין זה לפיגוע הנוכחי, אבל כשמדברים על כלי נשק במגזר הערבי, מדברים על הצורך לשמור על כלי נשק בכלל. כשמדברים על הסתה ברשתות חברתיות, כל אלו דברים שקורים הרבה לפני שאותם יחידים יוצאים לרחוב ומבצעים פיגועים".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, הגיע אף הוא לזירת הפיגוע בירושלים וקרא לציבור לגלות עירנות אך לא לשנות את השגרה. "פיגועים היו ופיגועים יהיו. בואו לירושלים אנחנו ערוכים". לדבריו, "אירוע כזה היה יכול להיגמר בצורה קשה יותר, פעלנו מהר".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, שהגיע כמה דקות לאחר הפיגוע לאזור אמר "שוב אנו עדים לטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים".

"לא ניכנע ונמשיך לקיים את שגרת חיינו תוך מלחמה חסרת פשרות בטרור ובהסתה הפרועה. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ונטרלו את המחבל ומבקש לחזק אותם בעבודת הקודש שהם עושים במהלך כל השנה ובמיוחד כעת בתקופת החגים. אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים ולהמשיך בשגרת החיים במהלך חגי תשרי תוך ערנות מקסימלית ואחריות", אמר ברקת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אף הוא לפיגוע בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "ראשית, אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים, וגם לומר כפי שזה נראה מהדו"חות שאנחנו מקבלים, שהייתה כאן פעולה מהירה מאוד, נחושה מאוד של שוטרי משטרת ישראל שדלקו אחר המחבל וחיסלו אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר