נייר למהדרין: כשאיכות וכשרות צועדים קדימה

חברת 'שניב' הוכיחה איך לוקחים את הכשרות ואת האיכות כמה צעדים קדימה. לצד איכות מוצריה, משביתה החברה את מפעלה לכל השבת, ובכך מגישה לצרכן החרדי מגוון מוצרי איכות בכשרות הגבוהה של בד"ץ העדה החרדית (צרכנות, שיווקי)

שמירה על איכות גבוהה בייצור הנייר. מפעל שניב (באדיבות המצלם)

כמעט כל מוצר שאנחנו מכירים, ניתן לצרוך אותו בצורה רגועה בידיעה כי כל בעיות הכשרות והדת הקשורות איכשהו למוצר זה, לא קיימות. הדוגמה הטובה ביותר אולי להתקדמות ההלכתית, היא צריכת הנייר.

נייר, חשבו לעצמם בני הדור הקודם, מה כבר יכול להיות בו בעיה. הרי לא אוכלים אותו. אז קודם כל, לא מעט מהאוכל שלנו נמצא במגע עם הנייר. הנייר הסופג בירקות, מפיונים על שולחנות האוכל ועוד אינספור דוגמאות.

אבל חמור מכך, חלק ניכר מהנייר המיוצר כיום, הוא לא נייר חדש אלא ממוחזר. בעיות היער העולמי ותנועות הסביבה השונות, הובילו מהפך שהביא למצב הנוכחי בו מרבית הנייר מיוצרת מנייר ממוחזר. וכאן נמצאת בעיה חמורה. לא פעם מדובר בנייר הטעון גניזה שהגיע אל מיכלי המחזור ועושה את דרכו אל המוצרים החדשים.

בעיה נוספת היא בעיית השבת. לצערנו, לא מעט מפעלים מייצרים גם בשבת קודש, כאשר השימוש בנייר שיוצר בשבת, הוא איסור הלכתי.

את הפתרון לכל הבעיות, מצאנו אצל חברת שניב תעשיות נייר. החברה, הפועלת בכשרות המהודרת של בד"ץ העדה החרדית, שומרת הן על השבת במלוא חומרתה, וגם על נושא הגניזה, כאשר היא החברה היחידה השומרת על העניין ומבצעת אף מיון מיוחד לפני העלאת חומרי המחזור למכונה.

ממועד הקמתה, לפני כחצי יובל שנים, החלה החברה לייצר ולשווק נייר גולמי, לבעלי מפעלי ייצור של מוצרי נייר מוגמרים המשווקים את תוצרתם ללקוחות הקמעונאיים והמוסדיים בענפי פעילות שונים במשק הישראלי כגון: ביטחון, תעשיה, חקלאות, מסחר, תיירות, רפואה ועוד.

כיום, החברה נחשבת ליצרנית הנייר הביתי השנייה בגודלה בישראל, עם כושר ייצור שנתי של כ- 31,000 טון המהווים כ –30 אחוזים מתצרוכת הנייר הביתי גולמי בארץ. לא לחינם הצליחה שניב להתברג בצמרת החברות בישראל, כאשר המילה איכות היא מילה נרדפת לייצור בה.

היום, במבט לאחור, מצביעים בשניב בסיפוק על התהליך אותו עברה החברה מאז הקמתה על ידי הרב אברהם ברנט ובניהולו של בנו, פסח, עד להגעתה למעמדה המצליח כל כך.

האיכות היא גם חלק מהערובה לנוחות השימוש. כך למשל חלק ניכר מייצור הנייר של החברה, נעשה מתאית נקיה, כשהתוצאה במוצר היא רכות חסרת תחרות. לא מעט לקוחות למדו להכיר את היתרון המדובר, ודורשים רק את המותגים המוכרים תחת המותג "לאבלי", המיוצרים כאמור מאותה תאית נקיה.

מפעלי הייצור החדשניים של החברה מתפרסים על פני 50 אלף מטרים רבועים באזור התעשייה של העיר אופקים. החברה מעסיקה למעלה מ-250 עובדים ופועלת 24 שעות ביממה. בלחץ עבודה זה, בכל שבת ההשבתה המוחלטת ניכרת ומקדשת את שם שמים. תוצאות ההשבתה מידי שבוע, הן הפעלה מחודשת רק ביום ראשון בבוקר. זוהי משמעות כלכלית אדירה למפעל בסדר גודל שכזה.

למעשה החל ממועד הקמתו, המפעל שומר שבת ואינו מופעל בשבתות וחגי ישראל, כלל נושא שמירת השבת והפסקת הייצור של מכונות הענק נחשב ליוצא דופן בתעשיית הנייר המקומית וכל שכן העולמית, משום שהשבתת המכונות טומנת בחובה אתגרים תפעוליים ועסקיים רבים.

במרוצת השנים ובהתאם לחזונה ולאסטרטגיה העסקית שלה, המשיכה החברה לצמוח ולהתפתח בתחום הנייר הביתי ולפני עשר שנים החלה לייצר בנוסף לנייר הגולמי גם מוצרי נייר מוגמרים איכותיים לטובת צרכני הקצה וזאת מתוך הבנה כי לחברה יש את הידע, היכולת והתשוקה לייצר ולשווק סל כולל של מוצרים איכותיים, המתבסס על התחשבות מלאה והכרה ברצונות וצרכי לקוחותיה, הקפדה על איכות מוצרים גבוהה ושימת דגש על מימוש הבטחתה לצרכנים - לשפר ולתרום לאיכות חייהם באמצעות מוצרים משובחים.

באותה תקופה החלה החברה לפעול בתחום נוסף של מוצרים מוגמרים המיועדים לצרכן המוסדי. כיום, החברה הינה יצרנית המותגים הפרטיים המובילה בארץ, בתחום מוצרי הנייר הביתי המוגמרים.

שניב מייצרת מותגים פרטיים עבור רשתות השיווק המובילות בארץ. נתח המכירות של המותגים הפרטיים ברשתות השיווק השונות, צומח משנה לשנה והופך מהותי יותר בהשוואה למכר המותגים העצמאיים והמוכרים, לאור המגמה הזאת, ערך איכות המוצר הינו הראשון במעלה עבור אותם מנהלי רשתות אשר מעוניינים להתקשר עם ספק מוצרים כזה או אחר.

כיום, מצביעים בשניב על נתח שוק של מעל 40 אחוזים במגזר החרדי, זאת, למרות שלצערנו לא כל רשתות השיווק מכירות בחשיבות השמירה על השבת ולא תמיד משווקות את המוצרים של שניב. ולמרות זאת, בחברה מציינים בסיפוק את העובדה שהצרכן החרדי שומר על הנאמנות ויודע לדרוש את המוצרים המתאימים לו.

אבל גם כך, מצליחה החברה להבחר שנה אחרי שנה על ידי הרשתות המובילות, לייצור מותגים פרטיים. כך למשל רשתות סופר פארם, יש חסד, רמי לוי ושופרסל, שלמדו כי את האיכות וההתאמה לצרכן החרדי אפשר להשיג רק בשניב.

בחירת מנהלי ובעלי הרשתות בשניב, כיצרנית מוצרי הנייר של המותגים הפרטיים מלמדת על איכות המוצרים הגבוהה והבלתי מתפשרת של החברה.

בשנים הקרובות, החברה מתעתדת להמשיך בקצב התפתחותה ולהרחיב את פעילותה בתחום מוצרי הטיפוח לבית, תוך התבססות על מותגיה המצליחים, הון אנושי איכותי, קידמה טכנולוגית והרצון לתרום ולשנות.

ולמרות ההקרבה הגדולה, השבת היא זו שכפי הנראה מחזירה לשומריה. מאז נכנסה החברה לשוק הישראלי, ירדו מחירי מוצרי הנייר בכ-20 אחוזים! בחברה מצביעים ללא כל ספק על זכות השבת שהובילה לתוצאה המבורכת הזו.

אמונם של גדולי ישראל

מאמציה של חברת שניב לשמור על השבת בכל מחיר, לא נמלטו מעיניהם של גדולי ישראל. כבר לפני עשר שנים, פורסמה מודעה שנחתמה על ידי הרבנים, בה הם קראו לציבור הצרכנים החרדי לרכוש תוצרת נייר רק ממפעל שניב.

הרבנים העידו כי "מפעל שניב מקפיד על שמירת השבת כהלכתה וכל המכונות שובתות בשבת וחג לחלוטין". עוד כתבו הרבנים כי "מנהלי המפעל הופיעו בפני ועדת הרבנים והציגו את מהלך הייצור; הרבנים גם עמדו מקרוב על הנעשה ובדקו את נכונות הדברים".

חברי ועדת הרבנים, פורסם אז, גילו ששאר המפעלים, מלבד שניב, עובדים 364 יום בשנה, מפעילים את המכונות ללא הפסקה ועושים את השבת למרמס". לעיתים, כך התגלה, עושים זאת המפעלים בהיתרים מפוקפקים של היתרי מכירה וכיוצא באלה.

מייסד החברה, הרב אברהם ברנט, שומר מצוות, לומד ותומך עולם התורה, התקשר אל גדולי ישראל שעודדו אותו כל הזמן בעשייתו הברוכה למען שמירת השבת. מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א אף ביקר במפעלי החברה והוציא מתחת ידיו מכתב תמיכה שזכה לתהודה ציבורית חסרת תקדים, כדי לחזק את ידיהם של שומרי השבת כהלכתה.

ב'שניב' גאים לספר על אחד מגדולי האדמו"רים בדורנו, שלאחר המכתב שפורסם, הוא קרא לשמשיו, ודרש להוציא מביתו את כל הניירות שהיו בביתו ולא היו ממפעל שומר שבת. הגבאים אף החליפו את הניירות עליהם רשמו החסידים את ה'קוויטלאך' בכאלה שיוצרו תוך שמירת שבת.

בנו של המייסד, פסח, העיד פעם כי "אחד המשפטים האהובים על אבי ביותר, הוא זה הלקוח מ'לכה דודי' של רבי שלמה אלקבץ זי"ע: 'לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה'. אבי בהחלט מאמין שהשבת היא מקור הברכה וששמירתה תסייע לעסק להתרומם.

מערך הכשרות לא כולל כמובן רק את השבת, גם לפני חג הפסח מדובר בהיערכות חסרת תקדים של המפעל תוך הכשרת כלל קווי הייצור, על מנת שהמוצרים ייצאו מהמפעל כשרים לחלוטין וראויים לעלות על שולחן עם ישראל. וגם כאן אין פשרות. הכשרות היא של בד"ץ העדה החרדית.

הכשרת מפעל לנייר לפסח הינה דרישה של כשרות קפדנית לפסח. החשש הוא, שמרכיב העמילן הקיים בנייר יביא להחמצת מוצרי מזון הבאים במגע עם מוצרי הנייר. מדובר על מוצרים כמו נייר סופג, מפיות נייר ושאר מוצרים הבאים במגע עם האוכל והפה. החברה החליטה כעיקרון, להכשיר מידי שנה את קווי היצור ולנקותם מעמילן, למניעת חשש חמץ.

אחריות סביבתית

כחברה משמעותית במשק הישראלי, שניב מקפידה גם על השמירה על הסביבה. נושא לו סימוכין רבים גם במקורות היהדות. אדם הראשון כבר הוזהר על ידי הקב"ה לתת את דעתו שלא יחריב את עולמו.

כחלק מחזונה ומתוך הבנה והכרה כי קידמה וחידושים טכנולוגיים עשויים לגרום לנזקים סביבתיים, ומתוך אחריות חברתית וסביבתית כלפי הדורות הבאים, פועלת החברה לצמצם ככל שניתן את השפעתה על הסביבה ומקפידה לעשות זאת בכמה מישורים.

לחברת שניב, בשונה מחברות תעשיה אחרות, יש פרט ייחודי שמוסיף רבות בשימור האנרגיה. החברה מחזיקה בתחנת כח משלה, המייצרת חשמל עבור הייצור.

חלק ממוצרי החברה מיוצרים מ-100 אחוזים נייר ממוחזר וללא כל שימוש בחומרי גלם מהטבע, תוך הקפדה על מוצר בעל רכות מלטפת ורמת חוזק גבוהה. השימוש בנייר ממוחזר מהווה תחליף לשימוש בחומר הגלם תאית, המופק מעצים מן הטבע.

מתוך הכרה כי משאבי המים מוגבלים, שניב שמה לעצמה למטרה להפחית ככל הניתן את השימוש במים וזאת על ידי ייעול מערך מחזור המים הייחודי של החברה על מנת לשפר את יחס צריכת המים לטון מוצר.

מערכת בקרת איכות, תואמת את דרישות התקן 2000: ISO 9001 המחמירות, לרבות עמידה בכל החוקים והתקנות. בנוסף לכך, החברה פועלת למען שיתוף פעולה עם עובדיה, ספקיה, לקוחותיה וגורמי הממשל, כל זאת על מנת להמשיך ולשפר את הפעילות לשמירה על איכות הסביבה, זאת במקביל לפיתוח ושיווק מוצרים אקולוגיים.

אחת הפעילויות המרכזיות בנושא על ידי שניב, היתה בשנים האחרונות, כאשר המפעל, הממוקם באופקים, החל לפעול על ידי גז טבעי המוזרם אליו.

פסח ברנט, מנכ"ל מפעל שניב אמר בכנס תשתיות שנערך לרגל סיום פרויקט הקמת תחנת הקוגנרציה, כי "אופקים זכתה שהיא העיר הראשונה שקם בה פרויקט קוגנרציה. ראש העיר עושה הרבה מאוד למען התעשייה ורק בזכותו הפרויקט התחיל בזמן כל כך קצר. כולם מתעסקים בכמה נובל אנרג'י ודלק מרוויחים במקום להתעסק בכמה התעשייה הישראלית והמדינה מרוויחה. כל קוב גז טבעי מוריד בשני שליש את עלות האלטרנטיבה לשוק. מקווה סוף סוף נוכל להתחיל בפרויקטים, לנובל יש חלק גדול בהקמת פרויקט תחנת הכוח של שניב".

עוד אמר ברנט, כי "שניב מתעסקת בתחום הנייר הביתי ואחראית על 30 אחוזים מכמות הנייר המיוצרת בישראל, שניב שברה פעמיים מונופולים, פעם ראשונה כשהקימו את המפעל בשנות השלושים ופעם שנייה כשהיא נכנסה לתחום המוצרים המוגמרים שלא הייתה בו תחרות. הורדנו את המחירים וזאת דוגמה לאיך שצריך להוריד את יוקר המחייה. כל תעשייה הנייר בעולם – בוודאי במזרח התיכון עובדת על גז טבעי וגם על קוגרנציה, מקווה שאחרי קרוב לעשור נוכל סוף סוף להתחרות בתעשייה העולמית. שמח שהדבר הזה מוקם".

מגוון רחב

אי אפשר לדבר על שניב, בלי לדבר על מותג הגג של המוצרים – 'טאצ'. מותג שמכיל היום תחת כנפיו מאות מוצרים הבאים לשימוש בכל בית ישראלי.

כך למשל מייצרת שניב מגוון של כוסות שתיה חמה וקרה, מפות שולחן, רדידי אלומיניום, ניילון נצמד ובעצם כמעט כל המוצרים הנדרשים למטבח הישראלי, ולא רק למטבח. גם מוצרי הניקוי לא הוזנחו על ידי שניב. תחת המוצג 'טאצ'' תמצאו גם כריות קרצוף, מטליות לניקוי כללי ולרצפה, מטליות מיקרופייבר, ספוג הפלא, וכן מגוון שקיות אוכל, הקפאה ואשפה.

כי שניב, כמו שהספקנו ללמוד במהלך הכנת הכתבה, נמצאת כאן בשבילנו, הלקוחות. וככזו, היא תעשה הכל כדי שהאיכות תגיע אלינו, בכשרות המהודרת של בד"ץ העדה החרדית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר