מול אלפי לומדי התורה הקדושה

רחפן תיעד את המעמד ההיסטורי: שר התורה בטיש הליטאי

רחפן מיוחד תיעד את המעמד ההיסטורי במוצאי שמחת תורה בפוניבז', במהלכו מרן שר התורה חידש את מנהג החזון איש, הגיע לאירוע השנתי ושיבח את נשיא הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מעמד נעילת החג של מוצאי שמחת תורה בישיבת פוניבז', הינו מסורת של שנים רבות, שבעבר אף מרן בעל החזון איש זצ"ל, מנהיגה הרוחני של היהדות החרדית בארץ ובתפוצות לקח בו חלק מפעם לפעם על מנת לחלוק כבוד ויקר לתורה הקדושה.

עוד בחדשות חרדים:

בשנים האחרונות, הפך המעמד בראשותם של ראשי הישיבה לשם דבר כאשר אלפי תלמידים, בוגרים ועמך בית ישראל המבקשים להמשיך לעוד מספר שעות את קדושת החג מגיעים להשתתף ולשמוע דברי תורה וחיזוק לצד שירה וניגונים לכבודה של תורה. אט אט הפך המעמד לאירוע מרכזי שאלפים נוטלים בו חלק מידי מוצאי חג שמיני עצרת.

השנה ההתרגשות הייתה גדולה במיוחד, לאור העובדה שמרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי יצא מגדרו והגיע להשתתף במסיבת החג לצידם של ראשי הישיבה.

(צילום: שוקי לרר)

במשך שעה ארוכה ישבו מרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראשי הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי לצד נשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן מול קהל אלפים, ושרו יחד עימם מניגוני החג העתיקים.

"היה זה מחזה משובב נפש ומרנין לב לראות את גדול הדור לצד צורבי רבנן הצעירים שרים יחד בדבקות ׳כד יתבין ועסקין בשמחת התורה" סיפר נוכח באירוע. בעת שתלמידי הישיבה שוררו, תועד ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין כשהוא לומד בגמרא אותה הוא נושא עימו.

(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)

מרן שר התורה העניק את ברכתו לנשיא הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן שיוכל להמשיך בהחזקת התורה ובחלוקת המילגות בזמנן לעמלי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר