לא מתייאש

משה קצב ינסה בשלישית להשתחרר מכלאו

הנשיא לשעבר שמרצה עונש מאסר של שבע שנים ינסה בפעם השלישית שעונשו יקוצר בשליש בשל התנהגות טובה. עד עתה בקשותיו בנושא נדחו על ידי הוועדה (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קצב יוצא לחופשת פסח (צילום: פלאש)

ועדת השחרורים תתכנס ב-11 בדצמבר כדי לדון פעם נוספת בשחרורו ממאסר של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב כך דווח ב-ynet. כזכור, לפני כשלושה חודשים דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של קצב, שמרצה כבר חמש שנות מאסר מתוך שבע, לקצר את עונשו על הרשעתו בגין תקיפה אכזרית. בקשה קודמת בעניינו נדחתה בחודש אפריל.

"לא הגיעה העת להורות על שחרורו של האסיר ואין מקום לבטל את החלטתה הקודמת של הוועדה", נכתב באוגוסט בעת דחיית הבקשה. עוד צוין כי: "הוועדה קבעה כי קצב יוכל להתייצב לפניה בתוך שישה חודשים מהיום בתנאי שימשיך בהליך הטיפולי בכלא".

כמו כן, הוועדה התרשמה כי "האסיר תופס עצמו כקרבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד. גם לאור שאלות הוועדה, לא הביע האסיר חרטה או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה, אלא חזר וציין את המחיר הכבד שהוא שילם ומשלם".

הבקשה בעניינו של הנשיא לשעבר נדחתה תחילה בחודש אפריל, אך לאחר מכן ערער קצב על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בלוד, וזה החזיר את ההכרעה לוועדת השחרורים שדנה בחוות דעת חדשה של הרשות לשיקום האסיר, שהמליצה לשחררו. כאמור, לבסוף נדחתה בקשתו של קצב.

הפרקליטות התנגדה בפעם האחרונה לשחרור אפשרי בטענה שקיצור העונש לא מהווה זכות של כל אסיר, אלא רק של מי שהוכיח כי הוא ראוי לו. בפרקליטות טענו אז שלא יוכלו להסכים לשחרורו של קצב משום שהוא עבריין שלא עבר טיפול בכלא, טרם הביע חרטה על מעשיו ולקח אחריות, ובנוסף קיים נושא אמון הציבור שהוועדה פירטה לגביו כשיקול חשוב בפעם הקודמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר