"אתגרי חילוץ מורכבים"

לראשונה: זק"א בתרגיל בינלאומי של נאט"ו

'יחידת הצוללים' של זק"א הוזמנה לראשונה להשתתף בתרגיל בינלאומי של ברית נאט"ו, בתרגיל הנערך במונטנגרו בו חילצו מתנדבי זק"א פצועים שהורדו מגגות בתים שהוצפו במים: "המשימות בוצעו בצורה מושלמת" (בארץ, שיווקי)

שיתוף זק"א בתרגיל בינלאומי בחילוץ ואיתור (צילום: דוברות זק"א)

'יחידת הצוללים' של זק"א הוזמנה לראשונה להשתתף בתרגיל בינלאומי של ברית נאט"ו, בתרגיל הנערך במונטנגרו השוכנת בבלקן בדרום אירופה משתתפים 27 מדינות מרחבי העולם. במתווה של סיוע באיתור וחילוץ ואיתור נעדרים ונפגעים כתוצאה משטפונות.

לפי התרחיש עלו הנהרות במונטנגרו על גדותיהם והציפו שטחי אוכלוסייה גדולים במדינה בה מתגוררים כ-640 אלף תושבים. כתוצאה מכך נפגעו קשות כפרים, כ-40 אלף בתים הוצפו במים ואלפי אזרחים שנפגעו. בעקבות האסון הלאומי, פנתה המדינה לארגון הבינלאומי נאט"ו בבקשת סיוע בחילוץ פצועים והרוגים כמו גם אספקת מזון ומים לתושבים.

27 מדינות מרחבי העולם נעתרו לבקשה, ושלחו צוותי חילוץ ורפואה בהם מדינת ישראל ע"י רח"ל (רשת חרום לאומית) שנתנה הנחייה לכוחות החירום וההצלה להוציא משלחות מקצועיות.

במשלחת הישראלית שיצאה למקום ביום ראשון, 24 אנשי צוות, בהם שבעה אנשי 'יחידת הצוללים' של זק"א, היחידה המרכזית ימ"ר - של כיבוי האש, נציגי יחידת החילוץ של פיקוד העורף ומשרד הביטחון.

צוותי החילוץ מישראל ובהם אנשי המחלקה הבינלאומית של זק"א בפיקודו של מתי גולדשטיין, עם כחצי טון ציוד בשווי של מאות אלפי שקלים, התארגנו בזריזות, למדו את השטח ותנאיו הקשים, והחלו לפעול.

במהלך היממה האחרונה חילצו מתנדבי זק"א כ-20 פצועים שהורדו מגגות בתים שהוצפו במים וכאלו שטיפסו על כל דבר שישאיר אותם עם נשימה מעל המים.

צוותי החילוץ פועלים באזור בעל תנאים קשים במיוחד כאשר טמפרטורת המים עומדת על כ-7 מעלות בלבד. לפי תרחיש התרגיל חלק מהגשרים קרסו, כבישים נהרסו ועיקר התניידותם היא באמצעות סירות. הפעילות צפויה להימשך, לפחות על פי התכנית, למשך שבוע ימים. במסגרת זו, נציגי פיקוד העורף מתמקדים בתרגול קליטת סיוע ממדינות זרות בשעת אסון במקרה שתתרחש בישראל.

מעבר לפעולות החילוץ של נפגעים ופצועים פעלו מתנדבי 'יחידת הצוללים' של זק"א בסריקת רכבים ובתים שנסחפו לעמק הנהר. מהם חילצו ארבע גופות שהיו פזורות בקרקעית הנהר.

בין היתר, השתמשו 'יחידת הצוללים' של זק"א בזק"א-סקוטר, מנוע תת ימי בפיתוח ייחודי של זק"א שנועד לסריקות אחר נעדרים במתארי מים.

"איתרנו לא מעט אנשים שרכבם טבע, אך הם הצליחו לצאת ממנו וטיפסו עליו או על מפלס גבוה יותר, חלקם המתינו שם שלושה ימים - וחילצנו אותם יחד עם אנשי ימ"ר כיבוי". אומר מפקד היחידות הבינלאומיות של זק"א מתי גולדשטיין.

חיים אוטמזגין מפקד יחידת הצוללים מתאר: "מדובר בתרגיל משמעותי מאוד בעל אתגרי חילוץ מורכבים. היכולת לשתף פעולה עם צוות הכיבוי וצוותי חירום מהעולם אפשרה לנו לבצע את המשימות בצורה מושלמת תוך קבלת הערכה גדולה ממפקדי התרגיל ולמידה משמעותית ל'יחידת הצוללים' של זק"א.

אין ספק כי השתתפות במשלחת מהווה עוד ידע וניסיון לכוחות החירום שלקחו חלק במשלחת ואמורים לפעול בזמן אמת".

עמותת זק"א נבחרה לקחת חלק בפרוייקט מיוחד של כיכר השבת - "נבחרת העמותות". כל עמותה נבדקה באופן יסודי, בשקיפות ויושרה, לקבלת תו תקן איכות, ורק אלו שנמצאות עומדות בתנאים, הצטרפו לנבחרת שלנו.

ככה אתם באמת יודעים שאם תתרמו לאחת מהעמותות שנבדקו, כספכם מועבר באופן תקין ושקוף לנזקקים, ולא עוצר בדרך אצל עסקנים שמתעשרים על חשבונכם.

כך היא עמותת זק"א - חילוץ והצלה בזמן אמת. שליחי חסד גם במקרים הקשים ביותר.

צילום: דוברות זק"א

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר