מרחיבים את שכונת רמת שלמה

לא מחכים להשבעת טראמפ: ירושלים מפשירה את הבנייה

השכונות שמעבר לקו הירוק, כולל רמת שלמה וגילה, צפויות לשמוע כבר בקרוב את פעילות מנועי כלי הבניה הכבדים בתחומן: הערב מתברר, כי עיריית ירושלים כבר מרעננת את התוכניות שהוקפאו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ערבים בונים שכונה יהודית בירושלים. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

מתחילים להפשיר תכניות בנייה בירושלים: אם ברמה הלאומית מסתפקים השרים וחברי הכנסת בקריאה לראש הממשלה לגבש אסטרטגיה חדשה לבנייה בירושלים, בעירייה כבר מתכוננים להפשרת שורת תכניות בנייה בשכונות שמעבר לקו הירוק, ביניהן שכונות רמת שלמה וגילה - שבנייה בהן נחשבה לסדין אדום מבחינת הקהילייה הבינלאומית בכלל וממשל אובמה בפרט.

יו"ר ועדת התכנון והבנייה, סגן ראש העיר ירושלים מאיר תורג'מן אומר הערב (חמישי) לחדשות 2, כי "היו לחצים לא לממש את התכניות, של מה שנקרא כביכול 'מעבר לקו הירוק'. לא נתנו, לא אפשרו, לממש את הבנייה שם.

"הלחצים הופנו מלשכת ראש הממשלה, מהממשל האמריקני", הוא חושף כעת. "ראש הממשלה היה פונה אלינו כל הזמן להוריד את התכניות האלה, לדחות את התכניות הללו וכך זה עבד לאורך כל הזמן".

לדברי סגן ראש העיר, "מדובר ב-2,600 יחידות דיור בגבעת המטוס, 3,000 יחידות בגילה, 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה ועוד מלא תכניות שאני מתכוון לנצל את חילופי השלטון בארה"ב ולהביא אותן לאישורים. עד היום הופנו אלינו כל הזמן לחצים מכיוון לשכת ראש הממשלה אחרי שבארה"ב כעסו - להוריד, להסיר, לעכב. זה נגמר. מעכשיו אנחנו מתכוונים להוציא את כל התכניות שמוקפאות כבר הרבה מאוד שנים".

כזכור, זמן לא רב לאחר כניסת ברק אובמה לתפקידו כנשיא ארצות הברית, הוא החל לפעול להקפאת הבנייה בהתנחלויות, ולאחר פגישות רבות בין נציגי ישראל וארצות הברית, הושגה לקראת סוף שנת 2009 הסכמת נתניהו למהלך זה.

באופן רשמי ההקפאה היתה אמורה לחול במשך עשרה חודשים רק על בנייה ביהודה ושומרון, אך לא בירושלים, אך בפועל ניכרה האטה, עד הקפאה זוחלת, גם בבירה - ולא רק במזרחה.

כמסוכם, ההקפאה נמשכה עשרה חודשים, עד לסוף ספטמבר 2010. בתום תקופה זו, התנו הפלסטינים קיומן של שיחות ישירות עם ישראל, בהמשך ההקפאה. גם ארצות הברית הצטרפה לבקשה זו של הפלסטינים.

נתניהו סירב לתנאי שהציבו הפלסטינים, וההקפאה הופשרה אט אט, אך הבניה חזרה - ובגדול - בעיקר בהתנחלויות המבודדות. בגושי ההתיישבות ובשכונות ירושלים השונות נשארה ההקפאה הלכה למעשה, בשל לחץ ישיר של ממשל אובמה על נתניהו, לאורך כל שנות כהונתו האחרונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר