"חופש דת, אבל"

נתניהו תומך בחוק המואזין: "מחויבים להגן מהרעש"

ראש הממשלה נתניהו התייחס לחוק המואזין שנועד לצמצם רעש ופגיעה באזרחים היהודים ואמר: "ישראל מחויבת לחופש הדת אבל מחויבת גם להגן על האזרחים מהרעש" (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מסגד בתל אביב (צילום: Nati SHohat/FLASH90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הבוקר (ראשון) דברים בפתח ישיבת הממשלה והתייחס להצעת חוק המואזין שנועדה למנוע ולהגביל את רעש המואזינים במקומות השונים.

"ועדת השרים לחקיקה תדון בחוק להגבלת הרעש. אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אלי אזרחים מכל הדתות שקובלים על זה", אמר נתניהו והוסיף: "ישראל מחויבת לחופש הדת אבל מחויבת גם להגן על האזרחים מהרעש".

כזכור, הצעת החוק שתעלה היום לוועדת השרים לענייני חקיקה מציעה לאסור את השימוש במערכות כריזה במסגדים כדי לצמצם את הפגיעה בשכנים היהודים שנאלצים לשאת את הרעש המחריש גם באמצע הלילה.

אמש (מוצאי שבת) הגיעו פעילים בודדים בראשות חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג להפגנה מול ביתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בדרישה שיתמוך בחוק.

"זו היתה קריאת השכמה לשר אריה דרעי", כתב קינג בדף הפייסבוק. "הגיע הזמן להתעורר ולטפל במפגע הסביבתי הרעשני הזה שמטריד את מנוחתם של מאות אלפי תושבים בירושלים. אני מאמין שאם יברר ח"כ (לשעבר) אריה דרעי את הסוגיה עם חבר הכנסת שהחליפו, מיכאל מלכיאלי, שבהיותו תושב שכונת נווה יעקב(צפון ירושלים) סובל באופן אישי מרעש המואזין, אזי סיעת ש"ס תצטרף למבקשי הצעת החוק המדוברת".

בתגובה להפגנה, צייץ ח"כ יגאל גואטה מש"ס: "מוטי יוגב, לתשומת לבך: שקלתי לתמוך בחוק המואזין, אך בעקבות אריה קינג שהופך את הנושא לפוליטי, אני נגד החוק ואקרא לכל חברי סיעת ש"ס להתנגד לחוק".

חוק המואזין, שיזם חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי, מבקש לאסור שימוש במערכות כריזה במסגדים. אולם חברי הכנסת החתומים עליו מוכנים "להתפשר" ולאסור את הכריזה רק בשעות המנוחה - מ-11 בלילה ועד 7 בבוקר כדי למנוע את הקריאה המפריעה ביותר עם הזריחה לפנות בוקר.

חוק דומה כבר עבר במצרים. חבר הכנסת יוגב טען שמה שכבר חוקקו שם, בטח שאפשר לחוקק פה. לדבריו, "החוק המוצע אומר כי כל אחד יחיה באמונתו אך לא יפגע שינה של שכניו. את זה הבינו כבר בקהיר ובמקומות נוספים במזרח התיכון וכך יעשו גם אפליקציות ושעונים מעוררים שקוראים לתפילה במסגד. אין סיבה שהמואזין יפגע בשנתם של ילדים ופועלים ויעשה אותם עייפים לאורך היום".

המפלגה הערבית מנסה להציג את הדברים כביכול מדובר בחוק אנטי ערבי, יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר כי הוא רואה את החוק כפגיעה בחופש הדת: "במקום לאמץ את הרב תרבותיות וליהנות מהשוני והמגוון, ממשלת נתניהו ממשיכה ברדיפה, והפעם על ידי פגיעה בוטה בחופש הדת של המוסלמים במדינת ישראל". עודה מתעלם מהעובדה שגם ערבים רבים אינם מעוניינים בקריאת המואזין וחשים כי מדובר בהפרעה.

החוק, שזוכה לתמיכה רבה בממשלה, צפוי לעבור היום בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר