מפעל הפיס התחמק והוכרח לשלם את הזכייה

מפעל הפיס סירב לשלם פרס של עשרות אלפי שקלים בגלל טעות הקלדה. בית המשפט התערב וקבע כי מפעל הפיס ישלם את הזכיה בסך 70 אלף שקלים והוצאות המשפט (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בחודש יולי 2015 מילאה נורית תושבת דרום תל אביב את טופס ההגרלה, עם אותם מספרים שבחרה במהלך כל החודש ובאותה התחנה כפי שהיא נוהגת לעשות מדי שבוע. רק שהפעם המספרים הקבועים עלו בגורל. "הייתי מאושרת כשבעל התחנה הודיע לי שזכיתי ב-70,000 שקל", סיפרה אז. "כל בן אדם רוצה לזכות, לכל אחד יש חלום כזה".

אבל כשנורית ניגשה למשרדי מפעל הפיס עם הטופס הזוכה היא נדהמה לשמוע כי לא תוכל לקבל את דמי הזכייה. הסיבה: בלבול גרם לכך שאומנם הקישה במכונת מפעל הפיס את ארבע הספרות האחרונות של תעודת הזהות שלה, אך בסדר שגוי. בכפוף להנחיות מפעל הפיס מאת משרד האוצר, במקרה של אי התאמה בין מספר הזיהוי לקוד המוצפן - לא תשולם זכייה.

לאחר סירוב מפעל הפיס לשלם את סכום הזכייה, נערכה בדיקה מטעמה של נורית לפיה מספר תעודת הזהות על טופס הזכייה כלל אינו שייך לאף אזרח בישראל, ולא מדובר במספר תעודת זהות תקני. כמו כן, בעל התחנה העיד שנורית רכשה את הכרטיס הזוכה בדוכן אותו הוא מפעיל.

בפסיקת בית המשפט נקבע כי מפעל הפיס אמנם לא ישלם פיצויים לתובעת בגין עגמת נפש, אך הוא ישלם את סכום הזכייה במלואו, בתוספת הוצאות המשפט בעקבות התביעה.

"מפעל הפיס נהג שלא כדין בעניינה של התובעת ואנו שמחים על כך שבית המשפט חייב אותו לשלם לתובעת את כספי הזכייה המגיעים לה", אמר עורך דינה של נורית, דני קוליאס. "הראינו במשפט כי מפעל הפיס לא טרח לבדוק את טענות התובעת ואף הסתיר דוח בדיקה פנימי רשלני שערך, שבהסתמך עליו הורה משרד האוצר שלא לשלם לתובעת את כספי הזכייה. אני מקווה כי פסק הדין יגרום לכך שבעתיד, במקרה של טעות בהקלדה על ידי המשתתפים, מפעל הפיס יקיים הליך בירור רציני כמתחייב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר