הותר לפרסום

בכיר המל"ל שנחקר הוא אבריאל בר יוסף

ביום שלישי נחקר אבריאל בר יוסף על ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. כמו כן עוכבה חשודה נוספת בגין חשד למעורבות בפרשה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אבריאל בר יוסף (צילום: מתוך Ynet)

הותר לפרסום: הבכיר במטה לביטחון לאומי שנחקר השבוע בחשד לשוחד והלבנת הון הוא תא"ל (מיל') אבריאל בר יוסף. בר יוסף (61), לשעבר המשנה לראש המל"ל, חשוד בביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים, ושלשום עוכב לחקירה על ידי המשטרה וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיעו לביתו וערכו בו חיפוש.

בר יוסף היה אמור להתמנות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), אך מועמדותו הוסרה על רקע החשד בפלילים.

בר יוסף שימש מ-2009 ועד לפני כשנה כמשנה לראש המל"ל. קודם לכן, במשך כשש שנים היה מנהל ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ומנהל הוועדה לתקציב הביטחון. הוא שירת בצה"ל 25 שנה ובתפקידו האחרון היה ראש מספן ציוד בחיל הים.

בפברואר השנה החליט נתניהו למנות את בר יוסף לתפקיד ראש המל"ל במקומו של יוסי כהן שמונה לתפקיד ראש המוסד. החלטה שרבים במערכת הביטחון לא אהבו וסברו שאין לו את שיעור הקומה הדרוש לתפקיד.

מינויו של בר יוסף אמור היה להגיע לממשלה, אך ברגע האחרון הוסר מסדר היום עקב תלונה לנציבות שירות המדינה, ולפיה בר יוסף קיבל טובת הנאה, וכן אולץ להתפטר מתפקידו כיו"ר הנהלת נמל חיפה כאשר שימש במקביל כמשנה לראש המל"ל. נציבות שירות המדינה העבירה את המידע למשטרה, וזו פתחה בבדיקה נגדו.

על פי תחקיר "ידיעות אחרונות" מיולי האחרון, במסגרת תפקידו הוא קידם את ענייניהם של אנשי עסקים גרמנים המקורבים לו, חיים רוזבסקי ומייקל הרצוג, במשק הגז הישראלי. המשטרה חושדת שהוא עשה זאת בתמורה לשוחד, בין היתר באמצעות הטבות וכספים לו או לבני משפחתו, ומבלי שדיווח כדין על הקשר ביניהם. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

במסגרת התחקיר של "ידיעות אחרונות" נחשפה מהות קשריו של בר יוסף עם אנשי העסקים הגרמנים, וכן השפעתם על משק הגז. בר יוסף היה שותף בהתוויית מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי בישראל ויכל לסייע רבות לחבריו.

בתחקיר פורסם כיצד הוא דחף "מטעמים ביטחוניים" להקים מתקן שעלותו מיליארדי דולרים, באופן שתואם את עסקיהם של אנשי העסקים שעמם קיים קשרים. זאת למרות התנגדות מומחים בינלאומיים, ובטכנולוגית שעדיין לא קיימת.

התחקיר העלה חשש שמדיניות הממשלה בנושא הגז והחלטות הרות גורל לעתיד המשק נקבעו במעורבות גורם שקיים קשרים עם בעלי אינטרסים זרים. החשש היה שבר יוסף השפיע על תוצאות דיונים רגישים ביותר מתוקף מעמדו כנציג מערכת הביטחון, בזמן שהוא מחובר לגורמים עסקיים בעלי אינטרס בנושא.

בר יוסף הכחיש אז את הדברים, וטען כי פעל "להגנת תושבי המדינה וביטחונם", וכי "אין יסוד לטענה שעמדתי המקצועית קשורה להיכרותי למי מהדמויות הנזכרות בכתבה. אני גאה בעמדתי".

כאמור, השבוע הוא עוכב לחקירה בנושא כמו כן עוכבה חשודה נוספת בגין חשד למעורבות בפרשה והחקירה עוד בראשיתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר