אפקט הבחירות

ועידת שלום בצרפת בוטלה; הסיבה - טראמפ

הצרפתים הודיעו כי יבטלו את ועידת השלום שתכננו כדי לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הסיבה להחלטה היא בעיקר בחירתו של טראמפ והידיעה כי עמדותיו שונות (מדיני)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רק בעוד כחודשיים ייכנס דונלד טראמפ לבית הלבן וכבר ישראל מרוויחה מעמדותיו ותמיכתו הבלתי מסויגת בה ועמדותיו בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני.

מקורות דיפלומטיים מערביים מסרו לכלי תקשורת ערבי כי צרפת החליטה לסגת מכינוס ועידת השלום להתנעת משא ומתן מדיני בין ישראל לפלסטינים, שתוכננה להתקיים עד סוף השנה בפריז.

לפי הגורמים, ההחלטה הצרפתית נובעת בראש ובראשונה מבחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב ובנוסף בשל חוסר עניין של הממשל האמריקני הנוכחי בתוכנית, ובעקבות החלטת ישראל שלא להשתתף בוועידה.

בינתיים ממשיך דונלד טראמפ להכין את הצוות שלו והכריז אתמול על שלושה מינויים בכירים ביותר. ראש ה-CIA החדש יהיה חבר בית הנבחרים מייק פומפאו, התובע הכללי של ארצות הברית יהיה הסנאטור ג'ף סשנס, והיועץ לביטחון לאומי יהיה גנרל בדימוס מייקל פלין.

הפרשנים מציינים כי שלושת הבכירים הם לא רפובליקנים מלב המפלגה ומינויים יכול לרמז כי טראמפ מתכוון אכן לנקוט במדיניות קשה בתחומי הביטחון ואכיפת החוק.

מדובר בשלושה בכירים שידועים בעמדותיהם הקיצוניות יחסית, ג'ף סשנס, התובע הכללי המיועד המגיע מאלבמה, ידוע במלחמתו הקפדנית במהגרים בלתי-חוקיים והתבטא בעבר באמירות שפורשו כגזעניות כלפי אפרו-אמריקאים. מייקל פלין ידוע בעיסוקו באסלאם כמקור לטרור, ואמר בעבר כי "השריעה מתפשטת ברחבי ארצות הברית". פומפאו, ממדינת קנזס, הוא פעיל בולט בתנועת "מסיבת התה" ותקף בעבר תכופות את הילרי קלינטון.

טראמפ צפוי להכריז בקרוב על שני המינויים הבכירים ביותר בקבינט שלו שעדיין לא אוישו: שר ההגנה ומזכיר המדינה תפקיד שמסקרן במיוחד את ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר