גויס כסף לערעור

משפטו של אלאור: "מקווים שבסוף השכל הישר ינצח"

היום הגשת הסיכומים של ההגינה במשפטו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה. עורכי דינו מנתחים את המצב העכשווי ומביעים אופטימיות זהירה באשר לסיכוי שיזוכה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור אזריה בבית הדין (צילום: צילום: Miriam Alster/Flash90)

פרקליטיו של אלאור אזריה, החייל היורה מחברון, יגישו הבוקר (ראשון), את סיכומי ההגנה לבית הדין הצבאי ביפו, ומחרתיים הצדדים יגיעו לדיון סיכום אחרון לפני הכרעת הדין. חודש לאחר ההכרעה, במידה וזו תכלול הרשעה, צפוי בית הדין לגזור את דינו.

יצויין, כי בסביבתו של אלאור לא תולים תקוות גדולות בבית הדין הצבאי וכבר מכינים את הערעור למשפט, ואף גויס כבר חלק מסכום המימון לערעור. עורכי דינו של אזריה, אייל בסרגליק, אילן כ”ץ, כרמית שחיבר ובן מלכא, ידרשו מבית הדין לזכות את החייל מכל עבירה ויטענו כי הוכיחו את הספק הסביר בטענות התביעה הצבאית.

כזכור, ביום שישי התבשרה השופטת אל”מ מיה הלר, שעומדת בראש הרכב השופטים במשפט אזריה, כי היא קודמה באופן משמעותי בתפקידה ומונתה לכהן כשופטת בבית הדין הצבאי לערעורים.

עו”ד בסרגליק מנתח את המצב העכשווי: "נצטרך לשכנע את בית הדין, יש לנו כלים לעשות את זה ואני מקווה שזה מה שנצליח לעשות. כבר בהליך המעצר קבעו השופטים שיש לתיק הזה פנים לכאן ולכאן. לא מתקיימת העבירה בחומרה על פי מה שהתביעה מייחסת. כלומר, על פי חומר החקירות אין כאן עבירת הריגה. גם שופט בית הדין למעצרים קבע זאת בתחילת הדרך. היום אני אומר שלא מתקיימת בכלל העבירה של הריגה בתיק הזה, וזאת לאחר שמיעת כל העדויות".

"נגיש את הסיכומים שמדגישים בכל פרמטר כיצד אומתה גרסתו העקבית, הקוהרנטית והברורה של אלאור עם כל הראיות בתיק”, מוסיף עורך הדין. “עשרות עדים העידו במשפט. מרביתם תמכו בגרסתו. גם אלו שלא העידו לטובתו תמכו במרבית פרטי גרסתו. תיק זה, אשר לא היה אמור לבוא אל העולם ואשר הגיע לממדיו בשל התבטאויות הבכירים, כולל שר הביטחון לשעבר בשלב ההתחלתי בשל הסרטון, הוא תיק שבו אין מנצחים אלא רק מפסידים. הצבא, אלאור ומשפחתו שנהרסה מפסידים. ככל שבית הדין ישפוט על פי הראיות, אין אלטרנטיבה אחרת למעט זיכויו של אלאור".

עו"ד כ"ץ טוען, כי "לאחר שמנתחים את העדויות, שלושת העדים המרכזיים - המח”ט, המג”ד והמ”פ - קובעים שלא הייתה תחושת סכנה. שאר העדים נעים בין ניטרליות לבין תמיכה חד משמעית בגרסתו של אלאור, ועדי ההגנה תומכים בעדותו. מדובר בעדים מאוד ערכיים ואני מניח שהתובע ינסה להאשים אותם במניעים שונים. אני מקווה שבסופו של דבר השכל הישר ינצח, כי הנזק שנגרם עד כה מניהול המשפט לאלאור ולצה”ל הוא בחלקו כבר בלתי הפיך. בסופו של יום התביעה תטען כי יש חשיבות גדולה לנהל את המשפט הזה כדי להראות שצה”ל הוא צבא ערכי. אנו רוצים להדגיש שהערכיות אינה רק במושג טוהר הנשק אלא גם במושגי אחוות לוחמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר