ההומלס - יהודי

"קיבלתי מסר והבטחתי לו": גופה הוצאה מבית קברות נוצרי - אל קבר ישראל

לפני 6 שנים נמצא אליהו בן אליהו בתחנה המרכזית בתל אביב במצב קשה מאוד, והועבר לבית החולים שקבע את מותו - והעבירו, כאלמוני, לבית קברות נוצרי. כעת הוא נלקח לקבר ישראל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הומלס. אילוסטרציה (צילום: Oren Nahshon / FLASH90)

יפעת אליהו לא יכלה לשאת את זה יותר. לפני כשבועיים היא החליטה לפנות ליו"ר זק"א יהודה משי זהב, עם המידע הבא: "גיסי היה חסר בית ונפטר לפני כשש שנים בתל אביב, ואף אחד לא דרש את גופתו. הוא נטמן בבית קברות נוצרי באיזור המרכז, ללא טהרה וללא סממנים יהודים".

הגיס המדובר, אליהו בן אליהו, בן 42, נמצא לפני כשש שנים בתחנה המרכזית בתל אביב במצב קשה מאוד, והועבר לבית החולים שקבע את מותו. מבית החולים הועברה הגופה למכון הפתולוגי באבו כביר ומשם היא נלקחה לקבורה כאלמוני - היות ולא היה עליו כל אמצעי זיהוי - בבית קברות נוצרי.

משטרת ירקון היא זו שפנתה לפני ארבע שנים לאיציק אליהו, אחיו, ודיווחה כי כנראה שאליהו נפטר. לאחר תהליך זיהוי מתוך מאגר תמונות, נערכה בדיקת די.אן.איי שאישרה: זהו אכן האח.

(יחזקאל איטקין)

בשלב זה, ביקשו בני המשפחה להעביר את המנוח לקבר ישראל, ונדהמו לשמוע כי לשם כך עליהם להיפרד מ-40 אלף ש"ח - מה שלא היה ביכולתם הכלכלית לעשות, והענין נדחה והתמסמס.

המפנה בפרשה החל, בערב יום כיפור האחרון. איציק אליהו החליט לעלות לראשונה לקבר אחיו בגבעת ברנר: "אנחנו לא דתיים", מסבירה יפעת אשתו, "אך לבעלי היה דחף בלתי נשלט לעלות לקבר. לאחר מאמצים מרובים הצלחנו לאתר את הקבר, ולראשונה בעלי אמר קדיש על קברו".

לפי תיאורה, בעלה חש במהלך התפילה במסר מאחיו אליהו - שחייבים להעביר אותו עוד השנה לחלקת קבר יהודית. "הבטחתי לו בלחישה להביאו לבית קברות יהודי" הוא מגלה כעת.

"לפני כשבועיים", מספרת יפעת, "הציע לי מישהו לפנות ליו"ר זק"א יהודה משי זהב, אמרו לי שהוא יכול לעזור. קיבלתי את המספר ושלחתי לו הודעה. כבר חשבתי שהוא בטח עמוס בפניות והנושא לא יטופל, אך תוך 24 שעות התקשר אלי חיים ויינגרטן מזק"א והעברתי לו את כל הפרטים".

(יחזקאל איטקין)

ויינגרטן מצידו הודיע לבני המשפחה שהוא ידאג אישית כי לא תהיה להם עלות כספית. אך מבחינת המשפחה העיכובים לא הסתיימו. לדברי יפעת, "במשרד הבריאות דרשו מאיתנו 9,000 ש"ח אגרת קבורה, סכום שלא היה לנו. ואז צץ לו מלאך משמים בשם ברלה יעקובוביץ', לאחר שהבין את המצב הפגיש אותי עם אדם שתאם את מלוא הסכום ללא תמורה, רק בשביל להביא את גיסי למנוחה נכונה וקבר ישראל".

ראש העיר אריאל הסכים לקבור את המנוח בעיר מגוריהם, ללא תשלום והעביר את הטיפול למועצה הדתית שביצעה את כל הפרוצדורה הנדרשת, ולאחר פעילות מורכבת ומתישה בסיוע גורמים שונים ובהם הרב שייקה פרידמן, אחראי חברה קדישא פתח תקווה, התקבל אישור להוצאת המנוח מקברו ולהעבירו לקבר ישראל.

צוות מתנדבי זק"א הוציאו תוך שעות ספורות את המנוח אליהו בן-אליהו מקברו בבית העלמין הנוצרי, והעבירו בכל הכבוד הראוי לבית הקברות באריאל - כשמנין יהודים כשרים מלווים אותו בדרכו האחרונה.

(יחזקאל איטקין)

ויפעת מסכמת במילותיה שלה: "התרגשתי כפי שלא קרה לי בחיים. מבחינתי הייתה לוויה שמחה מאוד שהתירה את הספק והביאה את גיסי לקבר ישראל. אמנם אני לא דתייה, בלי כיסוי ראש, אבל נולדנו כיהודים ומתים כיהודים ואין לאף אחד זכות לשבור את זה. פגשתי בארגון זק"א שהאג'נדה שלו זה חסד ללא גבולות. לראות את גיסי מובל בתכריכים על ידי מלאכי זק"א, זה אירוע שאני ובעלי לא נשכח לעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר