גל השריפות

הסיוע האווירי מגיע: מטוס הענק הרוסי בדרך

7 מטוסים ומטוס הענק הרוסי 'ברייב 200' יגיעו במהלך היום לישראל כדי לסייע בהשתלטות על השריפות ברחבי הארץ והחשש שהרוחות שצפויות להתגבר יחמירו את המצב (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הברייב 200 (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות גל השריפות ופניית ישראל לסיוע, שמונה מטוסי כיבוי שיכולים לשאת לפחות 10 טון חומר מעכב בעירה כל אחד צפויים להגיע היום (חמישי) לישראל כדי לסייע בהשתלטות על השריפות הרבות ברחבי הארץ.

המטוסים יגיעו מקרואטיה, איטליה, יוון וקפריסין - ואיתם ינחת גם מטוס הענק הרוסי "ברייב 200". מטוס מסוג זה, שיכול לנחות על המים ונושא 12 טון חומר מעכב בעירה, נשלח לסיוע גם בשריפה הגדולה בכרמל, לפני שש שנים. עם זאת, הוא קטן בהרבה מהסופרטנקר האמריקני, "אוורגרין 747", שיכול לשאת 95 טון והפעם לא יגיע לישראל.

מהמשטרה נמסר כי עד כה הגיעו ארבעה מטוסים יחד עם 49 אנשי צוות - 1 מסוג 'אייר טרקטור' (קפריסין), 2 מסוג 'בומבדיר' (יוון), 1 מסוג 'הרקולס' (יוון). המטוסים ישתלבו בפעילות מבצעית בתום הכנות קצרות, תאומים ותדריך. במשטרה מציינים כי כי יתרונם הבולט והערך המוסף העיקרי של מטוסים אלו הוא ביכולת הקיבולת שלהם והם צפויים לסייע משמעותית במאמצי הכיבוי הנרחבים.

גם יתר המטוסים שיגיעו כדי לסייע לישראל להתמודד עם גל השריפות שמתרחש במזג אוויר של יובש קיצוני הם גדולים יחסית, כך שיוכלו לטוס מעל אזורי השריפה ולהתמודד גם עם הרוחות העזות, ובנוסף הם יכולים לשאת כמות גדולה יחסית של חומרים מעכבי בעירה ולסייע מאד במיגור גל השריפות.

על פי הדיווח ב-ynet, שני המטוסים הראשונים יגיעו כבר בשעות הקרובות מיוון, בערב יגיעו שני מטוסים איטלקים ובהמשך ינחתו בארץ שני מטוסים קרואטים, מטוס אחד מקפריסין וה'ברייב 200' הרוסי. ההחלטה לפנות למדינות הזרות נעשתה על רקע החשש שצי מטוסי הכיבוי שברשות ישראל לא יספיק בהתמודדות מול השריפות מחר, אז צפויות רוחות עזות שעלולות להגיע ל-70 קמ"ש.

ה"ברייב 200" בפעולה (יוטיוב)

הסיוע האווירי נשלח לישראל לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס וראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' וביקש מהם סיוע במטוסי כיבוי. ראשי הממשלה של יוון וקוראטיה נענו לבקשה והבטיחו לשלוח בהקדם האפשרי את המטוסים.

בביקור שערך ראש הממשלה אתמול בצהריים בחפ"ק גל השריפות ליד זכרון יעקב, הזכיר נתניהו את אסון הכרמל והבאת הסופרטנקר: "היינו כבר בסרט הזה לפני שש שנים, כשהעלינו כאן עשרות מטוסים. היום, מכיוון שיש לנו טייסת משלנו, כמובן הצורך פחות גדול, אבל יש צרכים מסוימים. חלק מהשכנות שלנו כבר קיבלו סיוע מאיתנו, כך שאלו יחסי גומלין טבעיים".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר