השריפות נמשכות

שריפת חורש ענקית במושב "בית מאיר" היישוב פונה כולו

כעשרה בתים נשרפו במושב בית מאיר שבערי ירושלים, התושבים פונו לאחר דקות של חרדה כאשר האש חסמה את כביש הגישה היחיד. הכוחות נאבקים בשריפות נוספות ברחבי הארץ (אקטואליה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
ההרס בבית מאיר (צילום: דוברות כב"ה)

אינתיפאדת ההצתות המשיכה גם בלילה כששריפה מסוכנת פרצה ליד המושב בית מאיר בהרי ירושלים. 25 צוותי כיבוי שכוללים 60 לוחמי אש נאבקים הלילה והבוקר (ו') בשריפת חורש גדולה סביב ובתוך המושב בית מאיר.

השריפה גרמה לנזק עצום וכתוצאה ממנה עלו באש לפחות עשרה בתים וכל התושבים פונו מהמושב. אחרי שעות ארוכות, בסביבות 5:00 לפי הודעת המשטרה הצליחו הכוחות להדוף את הלהבות, אך עדיין אין שליטה מוחלטת. נעצר חשוד בהצתה.

במשך דקות ארוכות היו תושבים שנלכדו למעשה בתוך היישוב, כאשר האש אחזה בכביש היחיד שמוביל ליציאה. הכוחות לא השתלטו עליה באותם רגעים אבל הצליחו בכל זאת לאפשר להם מעבר.

כבאות והצלה ירושלים

מכבאות מחוז ירושלים נמסר כי "לוחמי האש הצליחו להקיף את חזית האש ולתחם אותה סביב בית מאיר, ובכך מנעו את המשך התפשטות האש בתוך בתי הישוב וביער הסמוך. חשוב לציין כי אין שליטה בשריפה, וההפוגה באש יכולה להשתנות בהתאם למשטר הרוחות, שמעת לעת משנות את כיוונן".

מהמשטרה נמסר כי עם קבלת הדיווח על השריפה, התקבל דיווח על מספר חשודים שנצפו נמלטים מהמקום, ונערך מצוד אחריהם. בהמשך מסר מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, שהגיע לחפ"ק באזור, כי חשוד אחד נעצר.

"ההערכות, פריסת הכוחות בשטח והגעה מהירה של כוחות משטרה וכיבוי ליישוב מנעו אירוע בו עלולים היו להיות נפגעים רבים", אמר ניצב הלוי. "קצב התפשטות האש היה מהיר מאוד והגיע לחלק מבתי היישוב. תוך זמן קצר מאוד פונו כלל התושבים ובוצעו סריקות לאיתור אלו שנותרו".

במקביל, צוותי כיבוי רבים עדיין פועלים באזור השריפה בשער הגיא ומונעים מהלהבות לפרוץ לכיוון תחנת הדלק וכביש 1. מכיבוי האש נמסר מוקדם יותר כי הצוותים נאבקים בלהבות ענק על קו הבתים. מהמועצה האזורית מטה יהודה נמסר כי התושבים פונו ליישובים הסמוכים - מושב שורש וקיבוץ צרעה.

עוד נמסר הבוקר מכוחות הכיבוי וההצלה כי צוותים רבים עדיין פועלים באזור השריפה בשער הגיא שפרצה כבר אתמול בצהריים, יוצרים קווי חייץ והגנה, ומונעים מהלהבות לפרוץ לכיוון תחנת הדלק וכביש 1.

מפקד המחוז הוסיף: "כלל הכוחות נפרסים סביב קו התפר ובמעטפת הישובים במטרה לאתר מוקדי שריפה עוד בראשיתם ככל שניתן. המאמץ הוא לאפשר לתושבים לשוב לבתיהם בהקדם ככל שניתן".

משה, יו"ר ועד המושב בית מאיר, אמר בזמן הרגעים הדרמטיים: "כוחות הביטחון וההצלה הגיעו ומפנים את המשפחות האחרונות. המצב לא פשוט. האש משתלטת בכמה מוקדים. כרגע ידוע לפחות על ארבעה בתים בוערים שאחד מהם בוודאות נשרף כליל. הכוחות פועלים מצוין. הם הגיעו רגלית, בכבאיות ובמסוקים. כרגע אנחנו בשליטה".

כבאות והצלה ירושלים
דוברות המשטרה
דוברות המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר