צפו בתיעוד הצתה

12 עצורים בחשד להצתות ברחבי הארץ

עצורים ערבים בכל רחבי הארץ חלקם נתפסו בשעת מעשה ביניהם חתן ביום חופתו שנלכד על ידי המשטרה כשהוא מצית פחים ועצים בעיר לוד, הוא נעצר ויובא להארכת מעצרו (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המשטרה עצרה 12 חשודים בהצתות ברחבי הארץ. בין היתר נעצר ביהודה ושומרון חשוד אחד, סמוך לסאג'ור שבגליל נעצרו שלושה מציתים ובדליקה ליד עתלית נעצר חשוד עם מדליק פחמים.

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך להנחיית המפכ"ל להקמת צוות שיוביל את נושא החקירות בנושא החשדות להצתת שריפות בכל רחבי הארץ. נעדכן כי בשעה זו במשטרת ישראל נחקרים 12 מעורבים בחשד להצתה/הסתה לביצוע הצתה".

המקרה ההזוי ביותר היה במסיבת חתונה בלוד שהופסקה בשל ירי שמחה, אך אז התברר כי החתן יצא להצית עצים ופח זבל. אתמול סמוך לשעה 20:00 התקבל דיווח במשטרת ישראל, על רעש חזק של מוסיקה שהגיע מחתונה שנערכה תחת כיפת השמיים בשטח ציבורי ברחוב החשמונאים בלוד.

צוות שוטרים שהגיע אל המקום ביקש מבעלי השמחה להחליש מעט את המוזיקה והזהיר, על פי הנוהל, את החתן והתקליטן כי עליהם לנהוג כחוק. השוטרים עזבו את המקום, אולם לאחר כשעה, חזרו תלונות התושבים על הקמת רעש ואף על שמיעת ירי שמחה הבוקע מהחתונה. שוטרים שהגיעו אל החתונה גילו כי החתן נמלט מהמקום, עיכבו את אביו לחקירה ונתנו דו"ח על הקמת רעש לתקליטן.

סמוך לחצות החלו להתקבל במוקד המשטרה תלונות על פח זבל בוער ושני עצי דקל העולים באש ברחוב החשמונאים. השוטרים שהגיעו במהירות אל המקום עיכבו שני חשודים בביצוע ההצתה, אחד מהם חתן השמחה. החשוד נעצר לחקירה והבוקר יובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בפ"ת.

בין העצורים בן של בכיר בתנועה האיסלאמית מרהט שנעצר הבוקר (ו') בחשד שקרא לצעירים ערבים לצאת ולהצית יערות. החשוד כתב בפייסבוק: "ישנן חלק מהחורשות שעוד לא הגיעה אליהן האש, צריך לקרוא למופרעים מהצעירים שלנו שיעשו את אשר צריך".

החשוד יובא הבוקר לבית המשפט השלום בבאר שבע לדיון בהארכת מעצרו. השר לביטחון פנים ארדן, שהורה לפעול נגד המסיתים, אמר הבוקר: "אנחנו נמצאים תחת טרור המציתים".

בחלק מהמקומות נראו המחבלים כשהם מבצעים את ההצתה ממש, במצלמות האבטחה נראית חוליה מהכפר איסכאכא מנסים לבצע פיגוע הצתה כלפי אריאל מלפנות בוקר.

בנס הגיע למקום רכב ישראלי בעיתוי קצר אחרי ההצתה וכיבה את השריפה בטרם התפתחה לאירוע גדול.

בתיעוד ממצלמות אבטחה אתמול בלילה נראים 3 פלסטינים יורדים בגשר, מציתים והולכים באטיות רגלית לכיוון הכפר.

המשמעות של ההכרזה כי מדובר בטרור לאומני היא גם כלכלית כאשר אלו שביתם נשרף נחשבים לנפגעי טרור מה שמקל על העברת הפיצויים. שר האוצר, משה כחלון שמבקר הבוקר (ו') בחיפה אמר כי מדובר בטרור לאומני ובהצתה במזיד וכי התושבים יפוצו.

כחלון העביר הוראה ראשונית לעיריית חיפה להעביר כספים לאלו שביתם נפגע, "אפשרנו לעירייה לתת מקדמה ראשונית למי שנשרף לו הבית, הארנקים והויזות", אמר. "לגבי הלינה – הודעתי לראש העיר ולגורמים בכל הארץ – אל תסתכלו על כסף ועל בירוקרטיה, עבדו. יהיה זמן להתחשבן – עכשיו צריך לתת מענה לתושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר