מעצר המציתים והמסיתים הוארך

כ-30 עצורים בחשד להצתות; המדינה תפצה את הנפגעים

המשטרה צה"ל והשב"כ עצרו למעלה משלושים בני אדם בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית בחשד להצתה מכוונת, שר האוצר הכריז על תכנית פיצויים מיוחדת לבעלי הבתים שנפגעו מהשרפות(בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הלהבות בהרי ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

למעלה משלושים בני אדם נעצרו בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית בחשד להצתות ולמעורבות בהצתות הטרור במהלך הימים האחרונים. חשוד נוסף נעצר בחשד שהסית ברשת האינטרנט באמצעות הרשתות החברתיות לביצוע פיגועי הסתה, מעצרו הוארך עד ליום שני.

בית משפט השלום בנצרת האריך הערב (מוצ"ש) את מעצרם של שני חשודים כבני 22 מנצרת ומכפר כנא החשודים בהצתות בנצרת וביער בית קשת, בית המשפט בחיפה האריך את מעצרו של קטין בן 16 מהכפר סג'אור החשוד בהצתה סמוך לכפרו. מוקדם יותר הוארך מעצרם של שלושה חשודים בהצתה סמוך מבסמת טבעון עד ליום שלישי.

אחד העצורים בהצתה בפארק בגין

במהלך השבת תפס כוח צה"ל סמוך לדיר קדיס שבחטיבה המרחבית "אפרים" 3 חשודים במכונית בה נמצאו 2 בקבוקי דלק מלאים, בקבוק דלק ריק, שק עם בדים, כפפות ומצתים.

תיעוד ההצתה בפארק בגין (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך יום השבת תפס כוח צה"ל בשיתוף משטרת ישראל חשוד שזוהה על ידי פקח רשות הטבע והגנים מצית את החורש צפון מערבית לבתיר בחטיבה המרחבית "עציון". בכניסה לאריאל, תפס כוח צה"ל 3 חשודים בהצתה סמוך לאריאל בחמישי בלילה. כמו כן, באזור ברטעה שבחטיבה המרחבית "מנשה", עצר כוח צה"ל חשוד בהצתת השריפה באום ריחן. החשודים הועברו לחקירת השב"כ.

הסופרטנקר בפעולה (צילום:הדס פרוש, פלאש90)

בתוך כך, הערב הודיע שר האוצר משה כחלון במסית עיתונאים בעיריית חיפה כי המדינה תפצה את בעלי הבתים שביתם נשרף באמצעות קרן מס רכוש, זאת לאחר שהתברר כי מרבית השריפות מקורם בהצתות טרור.

בנוסף, החולט כי כל משפה שביתה נפגע ואינו כשיר למגורים תזכה במענק מיידי וחד פעמי בסך 2,500 שקלים עבור כל נפש במשפחה. על מנת לקבל את הפיצויים נדרשים בעלי הבתים לפנות לרשויות המקומיות במקום מגוריהם.

ההרס בחיפה (ערוץ היוטיוב HaiFire)

כחלון הבהיר כי את הפיצויים יקבלו התושבים במהירות וללא טרטור מצד גורמי המקצוע, "לא ניתן לאזרח להיות מטורטר. האזרח שנפגע יקבל שירות ראשוני מהמדינה ולאחר מכן נטפל מול הגורמים הפרטיים, אנחנו מפעילים מערך של שמאים, מהנדסים. כל מה שדרוש – נעשה" אמר כחלון.

כחלון הערב בעיריית חיפה (צילום: עידו ארז, ynet)

כחלון הוסיף ואמר כי הנחה את הגורמים במשרדו לא לטרטר את האזרחים לדבריו אמר לגורמים במשרדו כי"מדובר פה באזרחים טובים. אל תתנו להם לטבוע בניירות, תהיו נדיבים, לא לשלוח אותם ממשרד למשרד. אל תטרטרו אותם, תעשו את זה באמת בצורה הכי רגישה".

בתוך כך השר לביטחון פנים גלעד ארדן התבטא הערב ואמר כי מדובר בפיגועי הצתות "קשה לתאר את ממדי ההרס והחורבן. קשה לנשום כאן. מזעזע לחשוב על אותם חיות אדם שרצו לשרוף יישוב על יושביו. איזו שנאה לעם היהודי ומדינת ישראל זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה ואין הבדל בין דקירות ודריסות לטרור הזה התושבים כאן מופלאים נחזק את אחיזתנו והם לא ינצחונו בשום דרך מזדהה עם הכאב. מצב קשה. אבדן בתים וזכרונות. נמשיך להיות כאן לעולם בעזרת ה", אמר ארדן.

השר ארדן הערב בנווה צוף (צילום: דוברות בנימין)

בעיר חיפה מתחילים לאמוד את הנזקים: בדיקה של מהנדסי העירייה העלתה כי מתוך 860 דירות, 527 דירות בעיר ב-77 מבנים שונים - לא ראויות למגורים. מספר הדיירים שלא יכולים לחזור לדירותיהם עומד על 1,616.

השר ארדן בבנימין (צילום: דוברות בנימין)

במהלך השבת פונו לבית החולים 12 נפגעים משריפה במעלה אדומים, מתוכם מספר פצועים באורח קשה. מבית החולים הדסה נמסר כי אל בתי החולים של הדסה פונו 9 נפגעים. 3 מנפגעי השריפה הועברו הבוקר אל בית החולים אסף הרופא לטיפול בתא לחץ. בנוסף, בת 52 מטופלת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם כשהיא מונשמת ומורדמת במצב קשה. יתר הנפגעים, בהם תינוקת בת מספר חודשים, שוחררו לאחר טיפול במיון בהדסה הר הצופים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר