גזענות סמויה?

הנוסעים איימו, והצליחו: הכריזה באוטובוס לא תהיה בערבית

הבדואים הרבים באזור באר שבע כבר נהנו מכריזת האוטובוס בשפה הערבית, אך איום הנוסעים היהודים שלא להשתמש בקו - 'אנחנו לא מעוניינים לשמוע את השפה הזו' - ניצח (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האוטובוסים בבאר שבע. אילוסטרציה (צילומסך: מתוך דן באר שבע ב-facebook)

משרד התחבורה החליט להיענות לבקשת תושבים בעיר באר שבע ולהסיר את השפה הערבית ממערכת הכריזה בקווי האוטובוס העירוניים של חברת דן. הכריזה הזו יועדה תחילה לקו עירוני חדש, בו נוסעים בדואים רבים המתגוררים בעיר ובפזורה שבסביבתה.

נוסעים יהודים התלוננו על הכריזה בערבית, ופנו לחברת דן המקומית בטענה: אנחנו לא מעוניינים לשמוע את השפה הזו באוטובוס. אם היא לא תוסר, איימו, לא נשתמש בקו החדש.

ההסבר הרשמי של משרד התחבורה אליו פנתה החברה, הוא שההוראה להסיר את הכריזה מחוללת המהומה, התקבלה כי היא הופעלה לפני המועד המתוכנן: "המידע באוטובוסים העירוניים בבאר שבע מוצג בעברית וערבית. נושא הכריזה בשפה הערבית ייבחן על פי קריטריונים אחידים ויופעל בכל אשכולות התחבורה הציבורית".

ב'רשימה המשותפת', המפלגה המייצגת בכנסת את ערביי ישראל, אמרו בתגובה: "אסור להיכנע ללחצים שתכליתם הדרה מהמרחב הציבורי של כל אדם חמישי שחי בישראל. הכריזה בערבית באוטובוסים בבאר שבע היא חלק ממהלך שלם לשיפור הנגישות של התחבורה הציבורית בישראל לאזרחים דוברי הערבית, שהיא שפה רשמית בישראל, מהלך שיצא לדרך לפני כחודשיים. המהלך הזה הוא חיוני גם עבור הציבור שאינו דובר ערבית, כדי להזכיר לכולנו שאנו חיים כאן יחד".

יצויין, כי לאחר פרסום המקרה בחדשות 2, הבהירו במשרד התחבורה כי ההחלטה התקבלה לאחר בקשה מראש העיר רוביק דנילוביץ'. "הכריזה בערבית באוטובוסים העירוניים בבאר שבע הוסרה בעקבות פניית ראש העיר באר שבע לאחר שקיבל תלונות רבות של נוסעים שביקשו להסיר את הכריזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר