זיהום אוויר חריף

תושבים בבית מאיר נאלצו לעזוב את בתיהם

השריפה הגדולה ביישוב בית מאיר גרמה לזיהום אוויר מסוכן בשל האסבסט שנשרף ביישוב. חלק מהתושבים קיבלו הוראה לעזוב את בתיהם באופן מיידי בשל הזיהום המסוכן (אקטואליה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)

השריפה הסתיימה כבר לפני כמעט שבוע, אך תושבי היישוב בית מאיר ממשיכים לסבול קשות מתוצאות השריפה. תושבים רבים שבתיהם סמוכים למחסני אסבסט שנשרפו, קיבלו הוראה לפנות את הבתים מיד.

על פי הדיווח ברשת ב', המשפחות נאלצו לפנות את הבתים, בשל הסכנה הבריאותית הנשקפת להן מהאסבסט השרוף, חומר מסרטן ומסוכן.

חלק מהמשפחות זועמות על שהמשרד לאיכות הסביבה אישר להן לחזור לבתים על אף הסכנה. על פי הדיווח שישים תלמידי תלמוד התורה בבית מאיר יושבים בבית ואינם הולכים לבית הספר כבר שבוע, בשל השריפה.

מיד לאחר השריפה במשרד להגנת הסביבה דיווחו מהזירה בבית מאיר כי השריפה במעורבות אסבסט גרמה לרמת חלקיקים גבוהה מאוד ומסוכנת

צוותים של המשרד להגנת הסביבה בראשות שוני גולדברגר, מנהל מחוז ירושלים, הגיעו לאתר השריפה במושב בית מאיר שבהרי יהודה.

בשריפה הייתה מעורבות אסבסט בשישה מוקדים שונים לפחות, והאסבסט עישן זמן רב אחר כיבויו. בשל השריפה יש חשש לנוכחות של סיבי אסבסט באוויר, ויש חשש לבריאות הציבור.

כמו כן בשל השריפה, מדידות החלקיקים אחרי השריפה העידו על רמה גבוהה למדי של זיהום אוויר (pm2.5 בין כמה עשרות ל-200, pm10 בין 600 ל-1,200. ערך התרעה לפי חוק אוויר נקי לחלקיקי pm10 הוא 300 מיקרוגרם למ"ק ולחלקיקי pm2.5 הוא 130 מיקרוגרם למ"ק).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר