חלון למזרח התיכון

האירועים הקטנים והגדולים שקרו השבוע במזרח התיכון

משה פריגן אוסף את הסיפורים המעניינים מהעולם הערבי. מה יש לנו השבוע? הפגנות ענק באיראן נגד ארצות הברית, החיזבאללה חשף טילים מתקדמים, הלחימה בסוריה נמשכת וקרן ענק שהקימה סעודיה (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לבנון: לאחר שחשף בשבוע שעבר את המבנה הארגוני החדש של הארגון על חטיבותיו השונות השבוע חשף הארגון מערכות טילים מתקדמות המותקנות על משאיות.

סוריה: בשבוע האחרון הייתה סוריה המקום עם הכי הרבה התרחשויות במזרח התיכון.

הצבא הסורי מגובה בחטיבות חיזבאללה ובחיילים סורים משלים את כיבוש העיר חלאב לאחר שבשבועות האחרונים הוא ניתק את העיר מסיוע והרס את כל בתי החולים בעיר. בתוך כך התפרסמו השבוע סרטונים בהם נראים חיילי חיזבאללה וחיילים רוסים מתרועעים מה שלטענת המורדים מוכיח את מעורבותה של רוסיה בחימוש חיזבאללה.

בשכונת חאן אל שייח שפרברי דמשק רשם צבא אסד ניצחון כאשר הכניע את המורדים. במסגרת הכניעה התפנו המורדים ומשפחותיהם לאידליב על ידי הצבא הסורי.

בדרום סוריה תקף חיל האוויר ג'יהדיסטים מארגון 'ג'ייש חאלד' שירו על כוח צהל ששכב במארב. בתקיפה נהרגו ארבעה טרוריסטים ובתקיפה נוספת של חייל האוויר הושמד בסיס הטרור ממנו יצאו. כמו כן פורסם על ידי מקורות זרים כי ישראל תקפה שיירות נשק של חיזבאללה בסוריה.

עיראק: מתיחות נרשמה השבוע בין עיראק וארצות הברית לאחר שהראשונה החליטה להכניס לתוך הצבא העיראקי מליציות שיעיות הכפופות למשמרות המהפכה. כמו כן נרשמה מתיחות בין הכורדים והסונים המשתתפים בכיבוש מוסול ובין הצבא עיראקי-שיעי לאחר שהאחרון ביקש לפנות את תושביה הסונים של מוסול מה שלטענת הכורדים יגרום לטיהור אתני בעיר.

איראן: הפגנות ענק התקיימו ביום שישי באיראן במחאה על הארכת הסנקציות האמריקאיות שאושרו לעשר שנים על ידי הסנט האמריקאי. כמו כן השבוע התפרסם כי משלחת בראשות הגנרל קסאם סולימני יצאה לעיראק בכדי לבדוק אפשרות להגדלת המעורבות השיעית בעיראק.

מצרים: במקביל למשבר שמתפתח עם סעודיה ומשיכת השקעותיה במצרים שלח השבוע הנשיא א סיסי עשרות מסוקי קרב הלוחמים לצד צבא אסד. בתוך כך ביקר השבוע הנשיא א סיסי באיחוד האמירות משם הוא מקווה להביא השקעות חדשות לכלכלה המצרית המתפוררת.

סעודיה: המלך סלמן בן עבד אל עזיז הודיע השבוע כי בכדי להתמודד עם ירידת ערך הנפט הממלכה תקים קרן השקעות בת מאה מיליארד דולר. הקרן תשקיע בנכסים מניבים בשוק הגלובלי ובעיקר בבריטניה שלאחר ה'ברקזיט'.


לוב: בתחילת השבוע נפגש רמטכ"ל לוב עם שר ההגנה הרוסי. על פי מקורות רוסים לוב ורוסיה עומדות בפני חתימת הסכם הגנה רחב במסגרתו תעניק לוב נמלי אוויר וים לצד חוזי נפט עצומים לרוסיה כאשר האחרונה מתחייבת להדביר את נוכחות ארגון המדינה האסלאמית במדינה בדומה למודל הסורי. המלחמה בדאעש בעיר סירט התלקחה השבוע וכעת הצבא מכתר את האזור בו מתבצרים הג'יהדיסטים.

תוניסיה: לא רק קוסקוס - איגוד יצרני הפסטה הבין לאומי פרסם השבוע כי תוניסיה הינה צרכנית הפסטה השניה בעולם לאחר איטליה. לדברי האיגוד התוניסאי הממוצע אוכל 16 ק"ג פסטה לשנה שבעה ק"ג וחצי פחות מהאיטלקי הממוצע.

מרוקו: מיני סערה התרחשה השבוע במרוקו בעקבות שידור בטלוויזיה הממלכתית בו הוקרנה תוכנית המסבירה לנשים כיצד להתאפר לאחר שהוכו על ידי בעליהן. בתחילה הסביר הערוץ כי הוא ניסה לספק פתרון פרקטי לבעיה אקוטית אך לאחר מכן פרסם התנצלות. התכנית שבאופן אירוני שודרה לכבוד יום המאבק באלימות כלפי נשים הציפה במרוקו את נושא הכאת הנשים הרווח במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר