ענקיות האינטרנט הקימו קואליציה להסרת תכני טרור

גוגל, פייסבוק וטוויטר הקימו קואליציה למלחמה בתכני טרור והסתה ברשת. החברות הקימו איגוד שיסמן תכני טרור שיוסרו לאלתר מכל האתרים (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

על רקע איום של מחוקקים באירופה לפעול להצרת צעדיהן של ענקיות הרשת גוגל ופייסבוק שלא פועלות בצורה מספקת להסרת תכני טרור והסתה לטרור באתרי האינטרנט שלהם, גוגל, פייסבוק וטוויטר הודיעו כי הקימו קואליציה משותפת על מנת לזהות תכני טרור שיוסרו מהרשת במהירות רבה ברגע שיתגלו.

על פי הודעה רשמית של חברת פייסבוק, התכנים החשודים כמעודדים טרור או שמציגים פעולות טרור גרפיות, יעברו לבחינה מהירה על ידי צוות משותף שהוקם בהחלטת החברות כולן. במידה ויימצא כי התכנים אכן מעודדים טרור, הם יוסרו מכל אתרי האינטרנט של פייסבוק, גוגל וטוויטר. בקרוב צפויה גם חברת מיקרוסופט להצטרף לקואליציה.

תכני וידאו המועלים לרשת ומדווחים כמסיתים לטרור יקבלו חותמת דיגיטלית מיוחדת שתזוהה על ידי כל המערכות בחברות האינטרנט, ובמידה והוא יוגדר כתוכן כזה, האלגוריתם המיוחד שפותח לצורך כך יסיר אותו באופן אוטומטי מהאתרים.

על רקע הביקורות שסופגת לאחרונה פייסבוק בעקבות מחיקת תכנים על ידי אלגוריתמים שגורמים לצנזורה ברשת, החברה הודיעה כי האלגוריתם יכנס לפעולה רק לאחר שהתכנים יוגדרו כתכני טרור, וכל תוכן חשוד ייבדק על ידי גורמים אנושיים.

הודעת החברות מגיעה כאמור על רקע לחץ מכיוון המחוקקים באירופה לטיפול בהסתה בטרור. אמש (שני) הודיעו מספר מחוקקים לחברות גוגל ופייסבוק כי במידה ולא יבהירו את מדיניות הסרת תכני הטרור מהרשתות - הם ידאגו להעביר חוקים שיאפשרו את חסימת הרשתות החברתיות במדינות אירופה.

גם בישראל עלו טענות קשות נגד חברת פייסבוק, כשגורמי מקצוע העידו כי אינתיפאדת הסכינים שהשתוללה ברחובות ישראל לפני כשנה - נבעה מהסתה חמורה ואנטישמית ברשתות החברתיות. בעבר אף הצהיר השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי יפעל נגד 'פייסבוק' בגלל שאיננה פועלת להסרת תכני טרור, הסתה לטרור ואנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר