משרד הביטחון: "ידענו על המעורבות האיראנית בצוללות עוד ב-2004"

במשרד הביטחון אומרים כי ידעו על מעורבות האיראנים בחברה הגרמנית שמכרה את הצוללות לישראל. ליברמן: "המעורבות האיראנית מזערית ואין להם השפעה על החברה" (חדשות)

(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

במשרד הביטחון מודים הערב (שלישי) כי ידעו שקיימת מעורבות איראנית בחברה הגרמנית שמכרה לישראל את הצוללות. במשרד הביטחון אמרו כי כבר בשנת 2004 ידעו כי התאגיד האיראני מחזיק ב-4.5% ממניות החברה הגרמנית.

בשבוע שעבר נחשף ב"ידיעות אחרונות" כי חברה ממשלתית איראנית מחזיקה בארבעה וחצי אחוזים ממניותיה של חברת טיסנקרופ המייצרת את הצוללות ואת ספינות הסער 6 של חיל הים.

החברה האיראנית היא חברה בבעלות ממשלתית המשקיעה את כספי הממשלה האיראניים בעולם - השקעות שאותן היא מבצעת בעיקר דרך שתי חברות בת. המעורבות האיראנית העלתה סימני שאלה בנוגע לחשיפה אפשרית של בעלי המניות האיראניים לאחד הפרויקטים המסווגים ביותר של צה"ל.

יצויין, כי שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לעניין בדיון שנערך היום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ואמר "לגבי הנושא של האיראנים, אני לא רוצה לדבר פה יותר מדי. הנושא היה ידוע, הרבה מהדברים נחתכו הרבה לפני שהגעתי למשרד הביטחון, אבל בסופו של דבר מי שיעבור על הפרוטוקולים - גם של ישיבות הקבינט והמועצה לביטחון לאומי - יראה שזה לא כצעקתה".

"המציאות והעובדות רחוקות ממה ששמענו בתקשורת. בכל אופן הנושא היה ידוע ואין לזה שום השפעה". שר הביטחון ציין עוד כי "לישראל לא הייתה שום אלטרנטיבה אחרת לרכישת צוללות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר