מהפך בעיראק?

בכיר אמריקאי: דאעש איבדו עד כה מעל ל-50 אלף לוחמים

האם הגיע נקודת המפנה מול דאעש? לראשונה חשף בכיר אמריקאי את מספר ההרוגים של ארגון הטרור הקיצוני "המדינה האסלאמית" בשנתיים האחרונות ולאור הקרבות לאחרונה במוסול (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ארגון המדינה האסלאמית - דאעש עדיין מתהדר בתואר ארגון הטרור המאיים ביותר בעולם אך בדיקה מדוקדקת יותר של הנתונים מעלה כי הארגון סופג מכות קשות במיוחד ומתקשה לנפנף בהצלחות גדולות מידי.

גורם אמריקאי בכיר אמר אמש (ה') בתדרוך לסוכנות הידיעות AP כי הקואליציה הצבאית בהובלת ארצות הברית, הפועלת בעיראק ובסוריה, חיסלה כ-50 אלף חמושים של ארגון דאעש בשנתיים האחרונות.

עדעתה נמנעו האמריקאים לספק את מספרי ההרוגים המדויקים שסופג ארגון הטרור, תוך ציון כי הוא היה מסוגל לגייס חמושים חדשים באופן מהיר, במיוחד בשנות הקמתו ושיא כוחו בשנים עברו וההכרזה אמש מסמנת על פי ההערכות את המחשבה האמריקאית שהארגון מתחיל לאבד מזוהרו וכוחו.

דובר הכוחות האמריקניים בעיראק, ג'ון דוריין, אמר אף הוא כי המבצע הצבאי בעיר מוסול פוגע בכוח האדם של דאעש וביכולות המבצעיות שלו, אך ציין כי בשורות ארגון הטרור נראים לאחרונה "לוחמים צעירים, אולי בגיל ההתבגרות, במקום לוחמים מבוגרים. הם לא הולכים להסתלק בצורה שקטה, אבל הם הולכים להסתלק", הוסיף דוריין.

הבכיר, שמסר את הדברים בעילום שם, הוסיף כי נכון לעת הזו כוחות מיוחדים של צבאות הקואליציה פועלים באזור - אך הדיון העיקרי בצמרת האמריקנית הוא אלו כוחות יידרשו, אם בכלל, לסייע לכוחות העיראקיים להחזיק בעיר מוסול - לאחר שדאעש יסולק ממנה בתום המבצע הצבאי העיראקי שנפתח לפני כחודשיים במטרה לשחרר את העיר - שתפקדה למעשה כבירת ארגון הטרור בעיראק.

הבכיר ציין שהתקיפות האוויריות שמבצעים כוחות הקואליציה באזור מוסול יכולות לסייע עוד יותר לכוחות העיראקיים הנלחמים בעיר, אם יבוצעו באופן אגרסיבי יותר, אך החשש מפגיעה באזרחים שנותרו בעיר מסכנת זאת.

בינתיים, שבעה שבועות לאחר פתיחת המבצע הצבאי העיראקי לכיבוש מוסול מידי דאעש, הכוחות העיראקיים ממשיכים בלחימה בחלקיה המזרחיים של העיר - בסיוע אווירי של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. הכוחות העיראקיים, אשר סופגים אבידות כבדות בקרבות בתוך העיר, מנהלים לחימה עיקשת על כל רחוב עם חמושי ארגון הטרור, שכבשו אותה לפני כשנתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר