בתקיפה אמריקנית

חוסל ה"מוח" הרצחני של דאעש בצרפת

עוד אחראי לפיגועים בצרפת חוסל: בסוף השבוע הותר לפרסום, כי לאחרונה חיסלו כוחות מיוחדים מצבא ארה"ב, הפועלים בסוריה המדממת, מחבל דאע"ש מתוחכם (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפיגוע בשארלי הבדו, פריז. רגעי הדרמה (צילום: מתוך youtube )

ה"מוח" מאחורי מתקפת הטרור במשרדי העיתון הסאטירי 'שארלי הבדו' לפני כשנתיים, אבו באקר אל-חכים, חוסל בתקיפה אמריקנית בסוריה. גורמים בצבא האמריקני אישרו את הידיעה שתפסה כותרות ברחבי העולם.

על פי המידע שאומת עד כה, אל-חכים חוסל בתקיפה בא-רקה, בירת דאעש בסוריה, כבר לפני כשבועיים, ב-26 בנובמבר. אל-חכים, שהיה אזרח צרפתי ממוצא תוניסאי, נחשב למורה הרוחני של האחים שריף וסעיד קואשי שרצחו 12 בני אדם בפיגוע בעיתון הסאטירי.

אף שאל-חכים נעצר בסוריה והוסגר לצרפת, שם הורשע בשנת 2008 בגין פעולות טרור ונידון לשבע שנות מאסר, הוא המשיך בכלא הצרפתי להקצין, ואף הקים רשת לגיוס צעירים באזור פריז.

אבו באקר אל-חכים. חוסל (צילום: מתוך ynet)

בשנת 2011 שוחרר המחבל וחזר לתוניסיה, ארץ מוצאו. בהמשך, הוא שהיה אחראי להתנקשות בחייהם של שני פוליטיקאים מקומיים בשנת 2014, ואחר כך המשיך לטפס בשורות ארגון דאעש והיה לבורג מרכזי בפעולות "המדינה האיסלאמית" ברחבי העולם.

כבר בנובמבר 2015 הצליחו הרשויות בצרפת לשים את ידיהן על מחבל אחר שהיה אחראי למתקפת טרור בפריז, גדולה יותר, בשורת הפיגועים שהיכו את בירת צרפת, כשבפשיטה בפרבר הפריזאי סן דני, נהרג עבד אל-חמיד עבאוד, מתכנן מתקפת הטרור שגבתה את חייהם של יותר מ-130 בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר