בפעם השלישית

משה קצב יתייצב בפני וועדת השחרורים

הנשיא לשעבר מנסה בפעם השלישית להשתחרר לאחר ריצוי שני שלישים מעונשו. עד עתה נדחתה בקשתו בשל העובדה שהוא מסרב להתחרט על מעשיו ולהביע צער עליהם (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון לע"מ)

ועדת השחרורים של כלא מעשיהו תדון היום (ראשון) בפעם השלישית בבקשה לשחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר משה קצב, שנושא עונש של שבע שנות מאסר. לפני ארבעה חודשים דחתה הוועדה את בקשתו השנייה של קצב לניכוי שליש מתקופת מאסרו.

חברי הוועדה בראשות השופט בדימוס משה מכליס טענו בחודש אוגוסט כי הם אינם משנים את החלטתם, אולם אם קצב ימשיך בטיפול בבעיותיו השונות תוך כדי מאסרו, יוכל להתייצב לפני הוועדה בתוך שישה חודשים מבלי צורך להגיש בקשה לקיום דיון חוזר. זאת בעיקר בשל סירובו להכיר בכך שפעל שלא כשורה ולהתנצל על מעשיו.

קצב אמנם סירב להשתתף במסגרת טיפולית של שירות בתי הסוהר, אך הסכים לעשות זאת מחוץ לכתלי הכלא. משום כך הגיעה הוועדה למסקנה כי "היום נכון האסיר להתחיל בהליך טיפולי שייתן מענה לבעיותיו השונות, והוא מתחיל להבין את הבעייתיות שבהתנהלותו בעבר".

העובדת סוציאלית שמשוחחת שיחות פרטניות עם קצב דווחה לאחרונה על תחילתה של הבנה ואמפתיה שהוא מתחיל להראות כלפי קרבנותיו אך לטענת הפרקליטות הוא אינו עושה מספיק כדי לטפל בבעייתו ולא חל שינוי משמעותי מאז הדיון הקודם בוועדת השחרורים.

בדיון בעניינו של קצב בחודש אפריל החליטה ועדת השחרורים לדחות את בקשתו לשחרור מוקדם מכמה נימוקים. בין היתר הוזכר כי הוא תופס את עצמו כקורבן, התנהלותו הממוקדת בעצמו ובמחיר ששילמה משפחתו על כליאתו וכן נטען כי שחרורו על אף שהוא מכחיש כי ביצע עבירה יהווה פגיעה באמון הציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר