מבוכה באלבמה

ההוצאה להורג השתבשה: שיעולים ואנחות

הליך ההוצאה להורג של רוצח שנידון למוות באלבמה שבארה"ב, נמשך על פני לא פחות מ-34 דקות, מתוכם 13 דקות של אנחות ושיעולים מצד הנידון. מתנגדי עונש המוות זועמים (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מתקן הוצאה להורג. אילוסטרציה (צילום: California Department of Corrections and Rehabilitation)

במדינת אלבמה שבארצות הברית הוצא אדם להורג, אך זה מצידו לא עשה עבודה קלה למבצעי גזר הדין הקשה, כשלא פסק במשך 13 דקות מלהיאנח ולהשתעל, עד שמת. כל הליך ההוצאה להורג במקרה זה נמשך על פני לא פחות מ-34 דקות. מתנגדי עונש המוות משתמשים כעת במקרה הקשה שאירע לאחרונה כדי לקעקע עוד את עצם צדקת ההוצאות להורג באשר הם.

בקוקטייל הקטלני שהוזרק לרונלד סמית' בן ה-45 ביום חמישי האחרון, היתה ככל הנראה גם תרופת ההרגעה מידזולם. בסם זה, שדומה לווליום, נעשה שימוש גם בהוצאות להורג במדינות אוהיו, אריזונה ואוקלהומה.

כידוע, כי ב-31 מדינות בארצות הברית, עונש המוות עדיין קיים בספר החוקים. רוברט דאנהם, מנהל הארגון "מרכז המידע לעונש מוות", העוקב אחרי הסוגיות הקשורות לעונש המוות בארצות הברית, אומר בתגובה למקרה: "זה מראה את הסיכון הברור והמתמשך של נידונים למוות באמצעות שימוש במידזולם, החשופים לייסורים במהלך ההוצאה להורג".

הנידון למוות, סמית' - שרצח מוכר בחנותו לפני יותר מ-20 שנה - נבדק פעמיים קודם תחילת הליך ההוצאה להורג, בכדי לוודא שהוא מחוסר הכרה ולא יחוש בכאב. סמית' נצפה מזיז את שפתיו לאחר שהרעל הוזרק לו במהלך ההוצאה להורג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר