התושבים יחליטו

המתווה לפינוי עמונה: יישארו על ההר

נתניהו ובנט גיבשו מתווה שיאפשר לתושבי עמונה לאחר הפינוי להישאר להתגורר על ההר בשטחים אחרים. כעת הועבר הכדור לידיהם של התושבים שיחליטו (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התקדמות במגעים לפתרון עבור מפוני עמונה: במסגרת שיחות שקיימו בימים האחרונים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, גובש מתווה להעתקת בתיהם של 40 המשפחות בעמונה לקרקעות פנויות על ההר. הבתים יועתקו לקרקעות נכסי נפקדים תמורת מהלך של התפנות מרצון ובלי עימותים.

על פי הדיווחים, הפתרון יוצע לתושבי עמונה ואלו יצטרכו לתת לו את הסכמתם. גורמים פוליטיים אומרים כי הכדור נמצא כעת אצל תושבי עמונה. "אם יסכימו, נלך על הפתרון הזה", לדבריהם.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בישיבת סיעת הבית היהודי כי "לאחר מאמצים מרובים מול ראש הממשלה ומול היועץ המשפטי לממשלה הצלחנו לגבש מתווה נכסי נפקדים טוב ועמדנו ביעד שהצבנו - להשאיר את עמונה על ההר. זה מתווה חדש שנותן אופק לתקופה ארוכה הרבה יותר על שטח גדול, עם פוטנציאל התרחבות בהמשך".

לדברי בנט, המתווה יוצג לתושבי עמונה בשעות הקרובות. "נפגש איתם ואני מאמין שנקבל את הסכמתם לשטח החדש על גבעת עמונה בדרכי שלום. בכך נוכל לפנות לבג"ץ לקבל ארכה. מעל לכל אני רוצה להבהיר - אסור בשום מצב, בשום תנאי ולמען שום מטרה להפעיל אלימות", אמר.

כזכור, ביום רביעי שעבר, עבר בקריאה ראשונה בכנסת "חוק ההסדרה" החדש, שממנו הורד סעיף 7 שמתייחס לעמונה ובכך נחתם הגולל על פינויו של היישוב. 58 חברי כנסת הצביעו בעד החוק ו-51 התנגדו. עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד לחוק וטוען כי גם הנוסח החדש אינו חוקתי.

בבית היהודי מקווים שבית המשפט יסכים לדחות את ההריסה בחודש ואז לאחר עזיבת אובמה את הבית הלבן יהיה ניתן לפעול באופן משוחרר יותר ולנסות למנוע את הפינוי.

הפתרון הנדון בימים אלה ש-40 מהמשפחות במקום יועברו באופן זמני למגורונים ביישוב עפרה הסמוך. היועץ המשפטי לממשלה בוחן כעת חלופה זו על רקע קריסתו המשפטית של מתווה הפינוי הקודם ב"עמונה צפון". על פי התוכנית, שנמצאת בשלבי הגיבוש אחרונים במִנהל האזרחי, 20 מהמשפחות יועברו בינתיים לשטחים פנויים בעפרה, ו-20 נוספות יועברו ל"מדרשת עפרה". בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אומרים שגם הפתרון הזה נדון בין שאר החלופות, ובמשרד הביטחון ממשיכים להכין אפשרויות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר