חוטפים את החוטפים

תושבים חטפו את אמו של מנהיג הכנופייה

זה ללא ספק אחר הסיפורים המוזרים ביותר, תושבים זועמים במקסיקו חטפו את אמו של מנהיג כנופיית סמים מקומית ודרשו לשחרר את יקיריהם שנחטפו על ידי אותה כנופיה (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החוטפים (צילום: מתוך ynet)

ממשלת מדינת גררו במקסיקו מסרה אתמול (ג') כי שלחה 220 חיילים ושוטרים לעיר טוטולפאן כדי להשיב את הסדר לאזור לאחר שתושבים זועמים החליטו לחטוף את אמו של ראש הכנופיה המקומית במחאה על התנהגותו.

העיר טוטולפאן בדרום מקסיקו, נשלטה במשך שנים רבות על ידי כנופיית הסמים בראשותו של רייבל חאקובו דה אלמונטה, הנודע בכינוי "אל טקילרו" (בעברית: שותה הטקילה).

בחודשים האחרונים ניהלו אנשי כנופיית "טקילרוס" של דה אלמונטה קרבות קשים עם כנופיות אחרות באזור. בשבוע שעבר חטפה הכנופיה של דה אלמונטה כמה מתושבי העיר טוטולפאן שהם רצו לסחוט או שנחשדו בתמיכה בכנופיות יריבות. בתגובה, כתריסר גברים חמושים הופיעו השבוע ברחובות טוטולפאן והם מנופפים ברובי ציד. בווידאו שפורסם נראו הגברים נושאים שלטים שבהם נכתבה קריאה לצאת לפעולה נגד "אל טקילרו". הם הזדהו בשם "כוח הגנה עצמית", אותו שם שניתן לארגוני הגנה אזרחיים במקסיקו שנטלו את הגנת הערים שלהם לידיהם במקומות שבהם הרשויות גילו אוזלת יד.

על פי סוכנות הידיעות AP גבר רעול פנים אמר בהצהרה מצולמת: "אנו דורשים בדחיפות לשחרר את הקורבנות החטופים. אנחנו כוח ההגנה העצמית הלגיטימי של האנשים".

בין האנשים שנחטפו על ידי כנופיית "טקילרוס" מהנדס בנייה מקומי, איזסאורו דה לה פס דוקו, שנשבה על ידי על ידי גברים שאיימו להרוג אותו. אישה שהזדהתה בסרטון הווידאו כרעייתו של דה לה פס דוקו אמרה שאנשי העיר מחזיקים באמו של מנהיג הכנופיה "אל טקילרו" ושהם יחליפו אותה תמורת בעלה.

"אימא שלך נמצאת אצלנו אדון טקילרו", אמרה האישה. "אני מציעה חילוף: אני אתך לך את אמך אם תיתן לי את הבעל שלי, אבל אני רוצה אותו בריא ושלם".

ממשלת המדינה פרסמה הצהרה שבה נמסר שצוות משא ומתן נשלח ליצור קשר עם המשפחה של המהנדס הנעדר ועם צוות המשמר האזרחי ושהוקם צוות חיפוש אחר המהנדס. "המטרה של הצוות היא להבטיח שלא נגרם שום נזק לאדם הנעדר ולא לאמו של ראש כנופיית 'טקילרוס', שככל הנראה נחטפה על ידי כוחות ההגנה העצמית".

מאוחר יותר אישרה ממשלת מדינת גררו שהחמושים שחררו חמישה מבין האנשים שהוחזקו על ידם, ושאמו של ראש כנופיית הסמים לא שוחררה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר