מודה ועוזב

מזכ"ל האו"ם הודה בהטיה נגד ישראל: "זה מנע סיוע לפלסטינים"

הודאתו החריגה של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון כי הארגון שהוא עומד בראשו מוטה כל העת לרעת ישראל, זכתה לתגובת שגריר ישראל שאמר: "זוהי התגלמות האבסורד" (פוליטי מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
באן קי מון (צילום: a katz / Shutterstock)

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הודה במהלך דיון במועצת הביטחון לציון עשור לכהונתו: הארגון היה מוטה נגד ישראל. "במהלך העשור האחרון, טענתי כי אל לנו לקבל את היחס המוטה נגד ישראל מצד גופי האו"ם", אמר.

לדבריו, "בעשר השנים האחרונות היה מספר לא פרופורציונלי של החלטות, דו"חות ודיונים נגד ישראל, ובמקרים רבים, במקום לסייע לפלסטינים, מציאות זו מנעה מהאו"ם לבצע את תפקידו כראוי".

את ההודאה החריגה הזו הוא השמיע ככל הנראה כהקדמה לדברים הבאים: "אני מפציר בישראל שתשקול מחדש את העברת חוק ההסדרה (שאמור להסדיר חוקית את כלל ההתנחלויות ביו"ש. א.ר.). לחוק יהיו השלכות משפטיות שליליות על ישראל שיקטינו באופן משמעותי את האפשרות לשלום בין ישראל והערבים".

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, הגיב להודאת באן ואמר, כי "המזכ"ל הודה באמת הברורה: הצביעות של האו"ם כלפי ישראל שברה שיאים בעשור האחרון. בתקופה זו האו"ם העביר 223 החלטות נגד ישראל ושמונה החלטות בלבד נגד סוריה שטובחת באזרחיה בשש השנים האחרונות - זוהי התגלמות האבסורד".

כזכור, בשיא גל הטרור בשנה הקודמת, מצא לנכון מזכ"ל האו"ם להביע את דעתו בהבנת המניע לפיגועי הפלסטינים, כי "כפי שעמים מדוכאים פעלו במשך הדורות, זהו טבע אנושי להגיב לכיבוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר