לקראת מחר

כינוס בנות הסמינרים: הנאומים, הסרטות הרבנים והמסרים

אלפי תלמידות הסמינרים יתכנסו מחר ב'ארנה' לכינוס חירום נגד האקדמיה • מי ינאם בפני הבנות, מי העביר מסר רק בווידאו ומי יגיד תהילים? • "כיכר השבת" עם כל הפרטים על הכינוס (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס תלמידות ב'ארנה'. אילוסטרציה (צילום: יעקב כהן)

בשעות אלו נשלמות ההכנות לקראת הכנס הגדול - "בדרך בית יעקב" - לאלפי בנות הכיתות הגבוהות בסמינרים של מסגרות "בית יעקב" כנגד האקדמיה שייערך בהיכל 'ארנה' בירושלים - כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

הכנס ייערך בהכוונת מרנן ורבנן גדולי ישראל ומטרתו, כהגדרת מארגניו, להתלכדות איתנה לשמירת פך השמן הטהור של חינוך בנות ישראל בדרך התורה, ולביצור הלימודים לצרכי פרנסה, שיתנהלו אך ורק במסגרות המאושרות על ידי גדולי ישראל ובפיקוחם, ולא במקומות זרים שאין רוח חכמים נוחה מהן, ובפרט במכללות המסונפות לאקדמיה, שטומנות בחובן סכנה גדולה לטהרת החינוך.

עוד בנושא:

במרכז הכנס יתקיים באורח נדיר מעמד נאומם המוקרן של גדולי התורה והחסידות שיישאו דברים בפני רבבות בנות ישראל, וישמיעו את דעת התורה על הצורך לקיום ההשתדלות לצרכי הפרנסה במסגרות כשרות ומפוקחות, ועל העמדת בתים של תורה וצניעות בדרך המסורה.

לאור הלחץ הגדול, נפתחו מוקדי שידור להעברת הכנס בשידור ישיר לבנות שלא יתאפשר להן להגיע למקום הכינוס. בבני ברק יתקיים השידור באולם האודיטוריום בשכונת רמת אלחנן, במודיעין עילית יתקיים השידור באולם הפייס בשכונת ברכפלד, בסיוע עיריית מודיעין עילית. כמו כן יתקיימו מוקדי שידור בירושלים, במקומות שיפורסמו.

ל"כיכר השבת" נודע כי במרכז האירוע יעמדו דבריהם של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין שיוקרנו על המסכים.

בפני הבנות ישאו דברים חברי מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל, הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן וכן הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף.

בנוסף ישאו מסר משודר לבנות - הגר"ח פיינשטיין, הגר"ד סגל והגר"מ ברוזובסקי ראש ישיבת סלונים ובן הרבי, זאת מאחר שבעקרון אינם מופיעים בפני נשים ועל כן דבריהם יובאו בשידור לאחר שהוסרטו בבתיהם למען הכינוס.

ל"כיכר השבת" נודע כי חלקם של הרבנים התלבטו במשך זמן ארוך גם לאופציה זו ונאותו רק לגודל חשיבות הענין.

כמו כן נודע כי נשקלת האפשרות להביא את אחד מגדולי ראשי הישיבות לאמירת פרקי תהלים בפתיחת הכינוס.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי לאחר ההסרטה בביתו של אחד מגדולי ישראל ביקש ראש הישיבה לראות את ההסרטה וכשנוכח כי דבריו בחומר האיסור אינם חדים דיים ביקש לחזור שוב על הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר