הקרב על ערד

גור הודפת טענות לכישלון: "המילה האחרונה לא נאמרה"

עסקנים בסיעה המרכזית דוחים את הטענות לכישלון המחאה נגד חילול בית הכנסת בערד. ובמקביל, ל"כיכר השבת" נודע על שיחות שמקיימים בכירים חסידים עם בכירים ליטאיים בנוגע לפרשה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המפגינים בבני ברק, היום (צילום: דוד זר)

היום הראשון של גל עצרות המחאה בעקבות חילול בית הכנסת בערד מאחורינו, כשאלפים מבני הציבור החרדי נטלו חלק בראשות אדמו"רים ורבנים בעצרת המחאה ברחובה של עיר בבני ברק - ועסקני חסידות גור מסכמים מבחינתם בסיפוק את הצלחת ההפגנה הראשונה.

"השתתפו רבים מכל החוגים והעדות וניתן לומר שהמחאה פשטה בציבור החרדי" אומרים בחסידות ומכוונים את האנרגיות לקראת עצרות המחאה מחר באשדוד וביום חמישי בירושלים. הם מבהירים כי "המילה האחרונה עדיין לא נאמרה".

ל"כיכר השבת" נודע כי בעצרת שתיערך מחר בשדרות הרב לוין באשדוד ינאם הגאון הרב יוסף שיינין - רב העיר. פרקי תהלים ייאמרו על ידי רבני הקריות - הרב גרוס רב חסידי גור, הרב הורביץ רב חסידי בעלז והרב ויזניצר רב חסידי ויזניץ. אמירת סליחות תתקיים על ידי רב העיר הרב חיים שמעון פינטו. את קבלת עול מלכות שמיים יערוך האדמו"ר מפיטסבורג, כשמנחה האירוע יהיה עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית.

כישלון או הצלחה? (צילום: דוד זר)

את השיח ברשתות החברתיות, לפיו מדובר היה בכשלון מוחלט, מבטלים בחצר גור בהינף יד ומבהירים כי "מלכתחילה לא ציפו למאות אלפים".

הליטאים הביאו ביום אחד רבבות לעצרת מרכזית ערב הבחירות האחרונות, וכאן זה לא קרה.

"צריך להבין שחילקנו את המחאה בין כמה ערים, ומטבע הדברים זה אינו יוצר את האפקט של ה"וואו, רחוב שחור משחור", אך מאידך יש את שרשרת העצרות שיש לה פידבק משל עצמה".

"נדבר ביום חמישי," אומר הגורם בסיעה המרכזית, "תראו שאם נסכם את סך כל המשתתפים זה ישווה בכמות לכל עצרת מקומית כזו או אחרת שנעשתה".

גם את הטענות כאילו קיימת אכזבה בקרב אי אלו בציבור החסידי מכך שאברכים ובני ישיבות ליטאים לא נטלו חלק בעצרת המחאה, מה שגרם לפיחות משתתפים - דוחים בחסידות על הסף. "היו אדמו"רים מכל החצרות, ראשי ישיבות וגם רבנים מעדות המזרח. מספיק לראות את רשימת הנואמים כדי להבין שלא רק חסידי גור נטלו חלק בעצרת".

עומסי תנועה הורגשו בבני ברק בעקבות ההפגנה (צילום: דוד זר)

אבל איפה השלום והאחדות? לא ציפיתם שבציבור הליטאי יתנו כתף ויטלו חלק יחד איתכם במאבק?

"לא מובן מאליו שבציבור הליטאי נתנו כתף למאבק על חילול קדושת בית הכנסת וחילולי השבת בערד. העובדה שעיתון 'יתד נאמן' הקדיש את מאמר המערכת למאבק, זאת לצד כתבות אוהדות - מלמדת על עוצמת השינוי החיובי שחל בציבור החרדי ועל עוצמת האחדות".

"טבעי שנהרא נהרא ופשטיה, וכל אחד שומע לדעת רבותיו. הציבור החרדי איננו מקשה אחת ויש דעות שונות בקרב גדולי הדור, ועדיין צריך לזכור את האחדות ושיתוף הפעולה".

יצויין כי במקביל לדברי העסקנים, נודע ל"כיכר השבת", כי אווירת האחדות נשמרת לאורך כל העת גם מאחורי הקלעים, ובימים האחרונים נערכו שיחות בין בכירים בציבור הליטאי לבכירים בחצרות החסידים לשיתופי פעולה שיגבירו את אווירת האחדות ויבהירו לציבור כי גדולי ישראל פועלים מתוך שיתוף פעולה מלא.

בנוסף, הועברו מסרים שונים בין גדולי הדור בעיצומם של ימים אלו, מה ששימר ואף הגביר את האחדות בין המגזרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר