יוצא לחופשי

הנשיא לשעבר משה קצב שוחרר מהכלא

לאחר חמש שנים ו-15 ימים מאחורי הסורגים הנשיא לשעבר משה קצב שוחרר הערב (רביעי) מכלא מעשיהו ברמלה. קצב יצא מהכלא מחויך וכשהוא מלווה ברעייתו גילה (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בכסלו תשע"ז | 21.12.16
משה וגילה קצב ביציאה מהכלא (צילום: יאיר שגיא, ynet)

יוצא לחופשי: לאחר חמש שנים ו-15 ימים מאחורי הסורגים הנשיא לשעבר משה קצב שוחרר הערב (רביעי) מכלא מעשיהו ברמלה. קצב יצא מחויך וכשהוא מלווה ברעייתו גילה, שנכנסה פנימה כדי לחתום על מסמכי השחרור.

מוקדם יותר החליטה פרקליטות המדינה שלא לערר על החלטת ועדת השחרורים מתחילת השבוע לשחרר את הנשיא לשעבר משה קצב ולקצר מעונשו, שעות ספורות לאחר ההחלטה, קצב שוחרר מהכלא.

על קצב נגזרו שבע שנות מאסר, אך לאחר החלטת הפרקליטות שלא לערער והשחרור הצפוי בהמשך היום קצב ריצה בסך הכל עונש מאסר של חמש שנים וחמישה עשר ימים.

משב"ס נמסר כי "בשירות בתי הסוהר התקבלה לפני שעה קלה הודעת פרקליטות המדינה לפיה פרקליט המדינה החליט שלא לעתור כנגד החלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט מיום ראשון האחרון, בעניין שחרורו המוקדם של משה קצב. בית הסוהר מעשיהו נערך לשחרורו המידי של משה קצב".

עו"ד שני אילוז, פרקליטתו של קצב, אמרה בפתח בית הסוהר: "אני מברכת על החלטת הפרקליטות לא לערער. קצב יוצא מכאן וישוב לביתו. זו התרגשות מאוד גדולה, הם מחכים ומצפים לו. אנחנו שמחיים שיש עכשיו ודאות ואני מניחה שתהיה קבלת פנים מאוד שמחה. סברתי מלכתחילה שהיה מקום כבר בבקשה הראשונה לשחרר אותו. אני שמחה על התהליך שעברנו עם ועדת השחרורים, זה רק מראה על הכנות והאותנטיות של הדברים".

כזכור, ביום ראשון השבוע הודיעה ועדת השחרורים כי "לאחר שחברי הועדה בחנו את כלל הטענות שנטענו בפניהם, את כל המסמכים שהוגשו בפניהם ושבו ועברו על הפרוטוקולים וההחלטות שניתנו בעניינו של האסיר, אנו מגיעים למסקנה כי בשלה השעה להורות על שחרורו של האסיר וכי תכנית רשות שיקום האסיר יש בכוחה לאיין את מסוכנותו ויש לראות בה משום המשך להליך הטיפולי הנוסף שעבר האסיר בכלא, וזאת לאחר שהתרשמו מכנות דבריו של האסיר בפניהם, ולאחר שעמד בציפיות שתלו בו חברי הוועדה בהחלטה השניה. חברי הוועדה מודים לשב"ס שיישם את מסקנות ההחלטה השנייה בדרך הטיפול שהעניק לאסיר על ידי העו"ס מטעמו".

התוכנית שיועדה לקצב כוללת, השתלבות על בסיס יומי בלימודים בבית מדרש בקרית מלאכי, השתלבות בקבוצה טיפולית תורנית בתדירות של אחת לשבוע, טיפול פסיכו סוציאלי פרטני בתדירות של אחת לשבוע. כמו כן חל על קצב איסור להתראיין באמצעי תקשורת, בין בעצמו ובין באמצעות מי מטעמו וכן לא יעסוק בכל תפקיד בו ימצא ביחסי מרות וכפיפות עם נשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר