החקירה בעיצומה

פיגוע החדירה בשבת: המחבל שהה בתוך הישוב 40 דקות

רפי ליסקר, שנפצע בפיגוע הדקירה בשבת על ידי מחבל שחדר להתנחלות אפרת, משחזר את הנס שאירע עמו. החקירה שמתנהלת העלתה כי המחבל הסתובב 40 דקות בישוב (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Gerson Elinson/Flash90)

חקירת פיגוע החדירה אתמול (שבת) נמשכת, ובינתיים עולה כי המחבל הסתובב למעלה מ-40 דקות בתוך הישוב עד שביצע את זממו - שלא עלה בידו כפי שתכנן, מאחר והדקירה שביצע הסתיימה בפצוע קל אחד בלבד.

המצוד אחר המחבל נמשך, מרבית הפעילות עברה למישור המודיעיני וכוחות הביטחון טרם יודעים לומר אם המפגע נמלט רגלית או ברכב אל השטחים הפלסטיניים באזור.

הפצוע, רפי ליסקר (50), שחזר את רגעי האימה ואמר בראיונות לכלי התקשורת הבוקר: "המחבל דקר אותי ארבע פעמים בגב והיום אני נושם. זהו נס לכל דבר". לאחר הפיגוע פונה ליסקר לטיפול רפואי בבית החולים שערי צדק שבירושלים ואתמול שוחרר לביתו.

לפי תיאורו, "אשתי ואני היינו בטיול קצר לומר שבת שלום לכמה משפחות, בשביל 'שלום בית', כמו שאנחו נוהגים לעשות כל ליל שבת לפני הקידוש. כשהגענו לרחוב שלנו, המחבל הגיב בהפתעה מאחורינו ודקר אותי בסכין. אשתי הצליחה לברוח מהמקום. בזמן שאשתי ברחה כדי להזעיק עזרה, הצלחתי להסתובב ודחפתי אותו. הרמתי את הידיים כאילו אני מוכן להילחם בו והייתי צריך לקבל החלטה מה לעשות. בסוף החלטתי שלא להיכנס איתו לעימות, כדי לשרוד".

"היינו רק אני והוא, לא היו עוד אנשים באיזור. התרחקתי כמה שאני יכול וצעקתי 'מחבל מחבל' והוא נבהל, ברח דרך הכרמים הסמוכים ונמלט מהישוב. לא יתכן שקורה דבר כזה ליד הבית. זה לא הגיוני".

הפצוע מביע לסיום את דעתו, כי "צריך להפיק לקחים ולעשות מה שצריך כדי שדברים כאלו לא יקרו שוב, ובכך להעביר מסר לאויבים שלנו שלא יצליחו להפיל אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר