האש בבתי הזיקוק התחדשה

ראש העיר מתריע: "לא ניתן לשחק בחיי מיליון תושבים"

לאחר דעיכה זמנית, התחדשה האש בבתי הזיקוק בחיפה. התושבים באזור נקראו להסתגר בבתיהם. ראש עיריית חיפה מתריע במכתב לנתניהו כי זה "רמז קטן לאסון נורא שיכול להתרחש" (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בכסלו תשע"ז | 25.12.16
השריפה בבתי הזיקוק (צילום: איחוד הצלה, כרמל)

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, פנה הבוקר (ראשון) במכתב דחוף ונחרץ לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות השריפה שפרצה הבוקר בבתי הזיקוק בעיר בו הוא מתריע מפני אסון נורא שיכול להתרחש.

כשלוש שעות לאחר פרוץ השריפה וכשהיה נדמה כי הכוחות השתלטו על האש, שבה האש והתחדשה במיכל הדלק. בעקבות כך, נחסמו מחדש כביש 4 שדרות ההסתדרות וכביש 22 לשני הכיוונים. לוחמי האש פועלים לכיבוי הלהבות.

במשטרה מבהירים כי האש איננה מתפשטת ונשארת בתחום המפעל. המשטרה סוגרת את הצירים סביב בז"ן בהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים בהתאם לשינויי כיוון הרוח וכיוון התפשטות העשן.

העשן כפי שתועד בשכונת הדר - מרחק גדול מאוד (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

במכתבו, כותב יהב לנתניהו כי "נדמה כי כל מילה נוספת תהיה מיותרת. האירוע לו היינו עדים היום הינו רק רמז קטן לאסון נורא שיכול להתרחש עלינו".

"אני פונה אליך בדחיפות, להפעיל את כל כובד סמכותך, על מנת לעצור ולהדוף כל כוונה להרחיב את בתי הזיקוק וכן לסלק ממפרץ חיפה את מיכל האמוניה", פירט ראש עיריית חיפה את בקשתו.

"זו עת להתעשת ולהבין כי לא ניתן לשחק בגורלם של כמיליון תושבי הצפון וכי עקרונות החיים גוברים על עקרונות הכלכלה", אמר יהב ורמז בדבריו כי מאחורי ההשתהות בהוצאת המפעלים המסוכנים מהעיר עומדים סיבות כלכליות.

כזכור, שריפת ענק פרצה הבוקר במיכל אחסון דלק בבתי הזיקוק בחיפה, להבות האש והעשן השחור המיתמר מעל המקום נראים בכל העיר. כוחות גדולים של כיבוי אש נאבקו באש וכבישים נחסמו.

בתום הערכת מצב, כשלוש שעות לאחר פרוץ השריפה, נמסר כי אין סכנה לתושבי איזור מפרץ חיפה והקריות שיכולים להמשיך בשגרת עיסוקיהם. המשך הטיפול באירוע הוא נקודתי בתחום המפעל בלבד. כל הצירים נפתחו לתנועה, התנועה זורמת.

מדובר במיכל בנזין שהיה בתהליך ריקון שהחל לבעור, מפלס הדלק במיכל היה נמוך יחסית - כמטר וחצי. עיקר המאמץ של הכוחות הושקע בקירור המכלים הסמוכים. עשרות צוותי כיבוי נוטלים חלק בפעולות הכיבוי וההערכה הינה שבתוך כשעה וחצי יאזל הדלק במיכל הבוער. כשעה וחצי לאחר פרוץ השריפה נמסר כי מפלס הדלק במיכל הבוער ירד ל-75 ס"מ.

העשן כפי שתועד בשכונת הדר - מרחק גדול מאוד (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר