מכה לבז"ן

עיריית חיפה לא חידשה את רישיון העסק של בתי הזיקוק

בצעד סימלי אך משמעותי החליטה עיריית חיפה שלא לחדש את רישיון העסק של בתי הזיקוק בעיר זאת בשל השריפה הגדולה שפרצה בתחילת השבוע באחד ממיכלי הדלק (בארץ)

(צילום: איחוד הצלה, כרמל)

עיריית חיפה החליטה אתמול (שני) שלא להאריך את רישיון העסק של בז"ן ושל מפעלים נוספים המחזיקים מכלי אחסון דלק במפרץ חיפה, עד לקבלת חוות דעת מעודכנת משירותי הכבאות. זאת בשל השריפה שפרצה בתחילת השבוע וסיכנה את העיר. לאור החלטה זו, בז"ן פועלת כעת ללא רישיון עסק בתוקף.

מדובר היה בדליקה מדאיגה למדי שרק יממה לאחר פריצת השריפה הושגה שליטה מלאה על האש. חקירת נסיבות השריפה במכל הדלק נמשכת, ומתחזקת ההשערה כי כשל טכני וטעות אנוש במהלך עבודות תחזוקה במכל גרמו לדליקה.

השריפה עוררה מחדש את זעם התושבים בעיר שכבר קוראים שנים להעתקת חלק מהמיכלים המסוכנים המכילים חומרים שיכולים לגרום לאסון של ממש.

השריפה ממבט המסוק המשטרתי (צילום: דוברות המשטרה)

לטענתם, המקרה החמור שאירע השבוע חייב להביא לשינוי המיוחל, שיוביל לטיפול עמוק במתחם בתי הזיקוק. רבות מההאשמות מפנים הפעילים לעבר המשרד להגנת הסביבה. אמש אף התארגנה הפגנה ספונטנית של ארגון "מגמה ירוקה", במושבה הגרמנית, בהשתתפות עשרות פעילים.

כעת דורשים הארגונים הירוקים מהמשרד להגנת הסביבה שמייצגים את טענות התושבים, "לסגור את המפעל, שנגדו תלויים שישה כתבי אישום בגין עבירות סביבה, ולערוך בדק בית לגבי נהלי חירום וזיהום שבשגרה. אנו קוראים לוועדה הארצית לתכנון ובנייה לא לאפשר את הרחבת מפעל בזן על חשבון הציבור".

כזכור, יונה יהב, ראש עיריית חיפה, העביר אתמול מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לעצור את הרחבת בתי הזיקוק ובמקביל להוציא מידית ממפרץ חיפה את מיכל האמוניה. גם ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי דרש להקים ועדת חקירה בראשות שופט בדימוס ונציג של משרד מבקר המדינה, שתבדוק את מקורות הזיהום מבתי הזיקוק ואת העתקת המפעלים מהאזור.

בנוסף, גם הדיון במפגעים נוספים הסמוכים לריכוזי אוכלוסייה במפרץ חיפה עולה נוכח השריפה. אחד מהם הוא מתחם תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה), חוות מכלי דלק הצמודה לקריית חיים ויכולה ח"ו לגרום לאסון של ממש במקרה של שריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר