מירי רגב: "אין עוד עם אחד בעולם שיש לו כזו זיקה לארצו"

שרת התרבות והספורט מירי רגב חשפה את "דרך עולי הרגל" בירושלים והתייחסה למתיחות עם ארה"ב: "מיסטר פרזידנט, אני עומדת בדרך בה הלכו אבות אבותיי לפני 2000 שנה. אין עוד עם אחד בעולם שיש לו כזה קשר וכזו זיקה לארצו"

(צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ)

משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב קיים היום (שלישי) בגן הלאומי עיר דוד שבסמוך לכותל המערבי טקס חגיגי שסימן את אות הפתיחה לאירועי שנת היובל לחירות ירושלים. במהלך האירוע שבו הסירה רגב את הלוט מעל "דרך עולי הרגל" וחשפה את הרחוב ההיסטורי שטרם נפתח לציבור הרחב, היא התייחסה להחלטת ארה"ב שלא להטיל וטו בדיון נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.

"מיסטר פרזידנט ברק אובמה, אני עומדת כאן, היום, חנוכה תשע"ז, בדרך בה הלכו אבות אבותיי, לפני 2000 שנה. שום החלטה בשום פורום בין לאומי, לא חזקה כמו האבנים האיתנות של הרחוב הזה", אמרה רגב והוסיפה: "אין עוד עם אחד בעולם שיש לו כזה קשר, וכזו זיקה לארצו. לא לסנגלים, לא לניו-זילאנדים, לא לאוקראיינים ולא למלזים".

הדרך, שנחשפת בימים אלה בעיר דוד על ידי רשות העתיקות הינה בת 2000 שנה. היא שימשה כרחוב הראשי של ירושלים הקדומה בימי בית המקדש השני. הרחוב, שנבנה בתקופה ההרודיאנית- מתחיל בבריכת השילוח שבדרום עיר דוד, והוא מסתיים למרגלות קשת רובינסון בכותל המערבי. בימי בית המקדש השני טבלו עולי הרגל בבריכת השילוח, ועלו בדרך עולי הרגל עד לבית המקדש.

בטקס שהתקיים בנוכחות חברי כנסת וראשי ערים, השתתפו גם שלושת הצנחנים שהתפרסמו בזכות תמונתו המכוננת של הצלם דוד רובינגר, רגעים ספורים לאחר שחרור הכותל המערבי ביומה השלישי של מלחמת ששת הימים.

"1900 שנים אחרי המרד הגדול ברומאים נכנסו הצנחנים דרך שער האריות, והגשימו את החלום הנצחי של העם היהודי. חלומם של היהודים בתימן ובגרמניה, באתיופיה ובפולין, במרוקו וברוסיה - לחזור לירושלים, בירת העם היהודי, סמל לקדושה ולצדק. לפני חמישים שנים, הפכנו את התקוות למציאות: ירושלים, בירת ישראל, חזרה להיות מאוחדת - ולעולם לא נסכים שתחולק בשנית", אמרה רגב בהתרגשות.

בדבריה התייחסה השרה לממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו עד כה ברחוב ובהם בין היתר, מטבע מתחילת המרד הגדול, שעליו כתוב באותיות עבריות: "חרות ציון".

מטבע זה שנמצא על ידי צוות לשכתה במהלך סיור מקדים במקום, הוצג לפני כשבועיים על ידי רגב לראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, בהחלטה על חגיגות היובל לשחרורה ולאיחודה של ירושלים.

"המטבע הזה כמו כל הממצאים האחרים, הם עדות לאמת ההיסטורית ולזיקה העמוקה שלנו לירושלים. ארגון אונסק"ו של האו"ם הכריז לפני כמה שבועות שאין זיקה כזאת. הצבעה מגוחכת בפריז, לא יכולה לבטל היסטוריה של אלפי שנים. היום אנחנו משיבים לעיוות ההיסטורי הזה, בקול הברור ביותר: יהודים חיו בירושלים ויהודים ימשיכו לחיות בירושלים. יהודים בנו בירושלים ויהודים ימשיכו לבנות בירושלים. כך זה היה לפי אלפיים שנה, כך זה היום, וכך זה יישאר לנצח נצחים", אמרה רגב.

שלושה מתוך הצנחנים משחררי העיר העתיקה והכותל המערבי המוכרים מהתמונה המפורסמת של שחרור ואיחוד העיר, השתתפו היום באירוע המרגש ולא הסתירו את רגשותיהם. "אני מתרגש להיות כאן היום באירוע הזה של חשיפת דרך עולי הרגל סמוך לכותל ששחררנו לפני 50 שנה. שום דבר ושום החלטה באו"ם לא תיקח מאיתנו את הכותל המערבי - המקום הקדוש לעם היהודי", אמר ציון כרסנטי אחד משלושת הצנחנים.

גם ד"ר איציק יפעת לא הסתיר את רגשותיו כשאמר במהלך האירוע: "אני שומע את ההחלטות מהאו"ם ואני אומר: שלא ייקחו לנו את הכותל שלנו".

(מירי שמעונוביץ', לע"מ)
(מירי שמעונוביץ', לע"מ)
(מירי שמעונוביץ', לע"מ)
(מירי שמעונוביץ', לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר