אמנות ההסתה

דמותה של שרה נתניהו צוירה כמכשפה

ההסתה האמנותית נמשכת: אמנית ציירה ציור קיר גדול בו נראים פניה של נתניהו בדמות תמנון מפלצתי עם כיתוב המציג אותה כמכשפה אורוסלה - דמות מפלצתית אגדתית (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שרה נתניהו. ארכיון (צילום: FLASH90)

נתניהו סובל מהסתה "אומנותית" כבר תקופה ארוכה. אחרי פסל הזהב שהוצב בכיכר רבין והכרזה בבצלאל בה הוא צויר מביט בחבל התלייה, הפעם מי שסופגת את האש היא דווקא אשתו שרה שמוצגת ביצירת "אומנות" כמכשפה.

מדובר בציור קיר שהכינה הבוקר ליהיא מלמד, סטודנטית במגמה לתקשורת חזותית במכון אבני לעיצוב, בו מופיעה שרה נתניהו בדמותה של המכשפה אורסולה מהסרט "בת הים הקטנה". בגרפיטי מופיעים פניה של נתניהו על גוף התמנון של אורסולה, כשלצידו הטקסט "יאללה אורסולה הולכים". משפט המתייחס למשפט הידוע של נתניהו לאשתו "שרל'ה בואי אנחנו הולכים".

לדברי האמנית, שרה הוצגה כתמנון כיוון שהיא בוחשת ושולטת בהכל. הגרפיטי הגדול של מלמד צויר על אחד הקירות החיצוניים של מכון אבני במתחם נגה שבתל אביב. לטענת האמנות היא מוכנה לעמוד באפשרות של חקירה משטרתית כפי שקרה לסטודנטית מבצלאל מה שלדבריה זה חלק מהמחיר אותו היא מוכנה לשלם עבור חופש הביטוי: "אני חושבת שבאמת הגיע הזמן שהאישה הזאת תפנה את מקומה וכולנו נמשיך הלאה".

המורה של הציירת הסביר כי מבחינתו התמונה עומדת בכללי האמנות וחופש הביטוי בשונה מהכרזה של נתניהו עם חבל התלייה, "העבודה הזאת יותר שנויה במחלוקת, ובצדק. יש כאן עניין של מידתיות וייתכן כי נחצה גבול של טעם טוב".

ממשפחת נתניהו טרם נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר