שבוע משפטי גורלי

ברביעי הקרוב: הכרעת הדין במשפט אלאור אזריה

מתח רב בקרב גורמים בצה"ל לאור הערכתם כי החייל היורה מחברון יורשע בעוד 3 ימים, מתגובתו של הציבור בישראל שתומך ברובו, באופן גורף, באלאור אזריה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור בבית הדין הצבאי. ארכיון (צילום: פלאש 90)

השבוע, ביום רביעי הקרוב, צפוי להגיע הרגע הגדול במשפטו של אלאור אזריה "החייל היורה מחברון": בית הדין הצבאי ביפו יכריע בפרשה שכבר עשרה חודשים מטלטלת את המדינה. אלאור נעצר כזכור לאחר שתועד יורה במחבל פצוע כשלפי האישום לא נשקפה אז סכנה כלשהי מצד המחבל.

גורמים יודעי דבר בצה"ל כבר מצוטטים בכלי התקשורת כמי שיודעים את ההכרעה הצפויה, ולפיהם אזריה יורשע בהריגה. בצה"ל לא מסתירים את חששם הוא מתגובת הציבור בישראל להרשעתו של אזריה, הציבור שמביע באופן עקבי את תמיכתו הגורפת בחייל שנתפס כקורבן.

עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ, פרקליטיו של אזריה, טענו מתחילה כי נשיאת הרכב השופטים, אלוף משנה מאיה הלר, אינה אובייקטיבית, והיא כבר סימנה מראש את אזריה כמורשע. במידה וכך אכן יקרה, שאזריה יורשע, ייקבע מועד להשמעת טיעונים לעונש.

כזכור, בסיכומים שהגיש התובע במשפט, סא"ל נדב ויסמן, נטען כי לאורך כל המשפט אזריה אינו ראוי לכל אמון שהוא מאחר והוא שיקר, שינה את גרסאותיו והעליל על מפקדיו לכל אורך הדרך.

אך עורכי דינו של החייל טענו, כי "אם אזריה יורשע, זו תהיה סכנת חיים לכוחות בשטח. כל חייל שייצא לפעילות ויחשוב סובייקטיבית שיש סכנה, יחשוב שהוא יצטרך לעמוד למשפט. ההרשעה הזו עלולה לעלות ביוקר לכל כוחות צה"ל. אי אפשר לחיות בבועה מנותקת מבלי לחשוב על ההשלכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר