חקירה נוספת

רה"מ נתניהו ייחקר הערב בשנית בביתו

ראש הממשלה נתניהו, צפוי להיחקר הערב (חמישי) שוב, במתכונת דומה לחקירה הראשונה. הפעם צפויים החוקרים לעמת אותו, עם ראיות שאספו על פרשה נוספת (אקטואליה)

מכונית משטרה בפתח בית ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חוקרי המשטרה צפויים להגיע הערב (חמישי) בערב בשנית למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בתיאום בין הצדדים נקבע בתחילה שהחקירה תתקיים לקראת סוף השבוע, אולם אתמול הצליחו הצדדים לתאם מועד מוקדם יותר.

גם הפעם צפוי להגיע צוות חוקרים בראשותו של מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב כורש בר נור. במשטרה כבר קיימו ישיבה על חומרי החקירה הראשונה, וכעת אומרים שם, הם מוכנים לעמת אותו עם השאלות היותר קשות, הנוגעות לחשד כי קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים.

בסביבת נתניהו ממשיכים לדבוק בגרסה לפיה קיבל מתנות לגיטימיות מחברים, וכי אף פעם לא העדיף ולא נתן תרומה לאותם חברים. גם הפעם צפויה החקירה להיות באזהרה מראשיתה, והיא אמורה להיערך מספר שעות.

החקירה היום מגיעה שלושה ימים בלבד לאחר חקירתו הראשונה של ראש הממשלה בפרשה. לאחר החקירה הוציא היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודעה לפיה קיימת "תשתית ראייתית" לחשדות. בהודעתו אישר כי ההחלטה לחקור את ראש הממשלה התקבלה בעקבות חוות דעת של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ניצב מני יצחקי, ופרקליט המדינה שי ניצן, וכי למעשה מאז ‭10־ה‬ ביולי האחרון בודקת המשטרה, בליווי פרקליטות מחוז ירושלים, "שורה ארוכה של טענות לכך שראש הממשלה ביצע לכאורה עבירות מתחום טוהר המידות‭."‬

בהודעה נמסר עוד כי הבדיקה כללה גביית עדויות מעשרות עדים בארץ ובחו"ל ואיסוף מסמכים רלוונטיים על ידי החוקרים. היועץ המשפטי לממשלה אישר כי קיימת תשתית ראייתית, ועל בסיסה נקבעו מהלכי הבדיקה והוחלט לחקור באזהרה את ראש הממשלה. המפנה המשמעותי שהביא להחלטה לעבור מבדיקה לחקירה באזהרה הגיע בעקבות מידע שהתקבל לפני כשלושה חודשים. במשרד המשפטים אישרו כי "במהלך החודש האחרון נאספו ראיות ששינו את המצב הראייתי בהקשר זה‭."‬‬

נתניהו מבחינתו הצהיר כי הפרשיה תסתיים בלא כלום והוסיף, "אל תמהרו לתפור חליפות, לא היה כלום ולא יהיה כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר