"הלילה אתה תמות"

מנדלבליט למשטרה: לחקור את המפגינים שהסיתו נגד הרמטכ"ל

המפגינים שקראו בהפגנת התמיכה באלאור אזריה שהורשע אתמול קריאות אלימות וקשות נגד הרמטכ"ל איזנקוט, יאותרו באמצעות הצילומים שנעשו על ידי כלי התקשורת (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההסתה הקשה (צילום: מתוך ynet)

הערב (חמישי) הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למשטרת ישראל, לחקור את המפגינים בעד אלאור אזריה שקראו לפגוע ברמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט על ש"העז" להביע הסתייגות מהתנהגותו של החייל היורה מחברון שהורשע אתמול.

כזכור, בהפגנה הסוערת מחוץ לבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב, נשמעו כמה מהמפגינים קוראים "גדי, גדי תיזהר - רבין מחפש חבר". מפגין אחר פנה לרמטכ"ל במגפון ואמר: "הלילה אתה תמות".

כעת כאמור מנחה מנדלבליט את המשטרה לעשות את כל הדרוש למצוא את החשודים, הן באמצעות הרשתות החברתיות והן באמצעות הצילומים שנעשו על ידי כלי התקשורת הרבים שסיקרו את המחאה אתמול שהפכה בשלבים מסוימים לאלימה - כך לפי הפרסום ב-ynet.

עוד קודם פרסם היועמ"ש הודעה מיוחדת: "ביממה האחרונה הושמעו למרבה הצער התבטאויות שונות ביחס למערכת אכיפת החוק בישראל, הן ביחס להכרעת בית הדין הצבאי בעניינו של החייל אלאור אזריה, והן ביחס לאגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל".

"מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, ובכללה מערכת המשפט הצבאית", כתב מנדלבליט, "ממלאות את תפקידן באופן עצמאי, ללא מורא וללא משוא פנים, ומתוך שיקולים משפטיים ענייניים ומקצועיים בלבד. כיבוד שלטון החוק המדינה וההכרעות השיפוטיות הוא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית. טענות לפיהן גורמי אכיפת החוק פועלים כביכול מתוך שיקולים זרים, הן טענות חסרות יסוד, חסרות אחריות ויש להוקיען בכל תוקף".

גם נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור מפרסמת היום הודעת גינוי בעקבות גל ההסתה ברשתות החברתיות והאיומים נגד השופטים מאיה הלר, כרמל ווהבי וירון סיטבון שהרשיעו אתמול את סמל אלאור אזריה בהריגה.

"זו סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה", כתבה נאור. "הנשיאה וחבר שופטיו אינם יכולים לעמוד מנגד, לנוכח המתקפות חסרות הרסן ולנוכח האיומים המופנים כלפי שופטי בית הדין הצבאי. מערכת בתי הדין הצבאיים היא מערכת שיפוטית עצמאית והדרך הלגיטימית להשיג על הכרעותיה קבועה בחוק. מבלי לנקוט, כמובן, עמדה לגבי ההכרעה המשפטית, אנו מגנים בכל לשון מתקפה בוטה כמו זו שאנו עדים לה כעת,שמקומה לא יכירנה בחברה מתוקנת".

נאור הוסיפה, כי "ביקורת עניינית על פסקי דין היא לגיטימית כמובן, אולם ההשתלחות המתרחשת בימים אלה חצתה את גבולות השיח הלגיטימי והיא מהווה סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה. לשופטים בכל ערכאות השיפוט אין אופציה להיכנע להסתות ולאיומים. אין על השופטים מרות זולת מרותו של הדין. כך נהגו וכך ימשיכו לנהוג כל שופטי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר