השר לשעבר יעלון: "מעלילים עלי עלילות דם"

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון מותח ביקורת על ההתקפות נגדו העלילו עלי עלילות דם. בקשתי שיסירו את האזיקים מידיו של אזריה. משתמשים במשפחת אזריה (חדשות, בארץ)

יעלון. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASh90) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, התייחס אמש (מוצ"ש) להאשמות נגדו כי חרץ את גורלו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה ובראיון ל"חדשות סוף השבוע" בערוץ 2 אמר: "בתשעת החודשים האחרונים ועד עכשיו יש שטיפת מוח מרובת שקרים, שיזמו פוליטיקאים וקבוצות כאלה ואחרות שמאשימות את הרטמכ"ל ואותי בכך שחרצנו את דינו של החייל, העובדות בשטח מוכיחות אחרת, ביום האירוע מגיע לרמטכ"ל ואליי מידע על האירוע כאל אירוע חריג שמצריך תגובה מיידית כדי למנוע הסלמה בשטח - וכך עשינו", זה קרה ביום חמישי, וביום שישי כבר התחיל גל עכור נגד הרמטכ"ל".

יעלון הזכיר את אותו יום בו אמר את האמירה השנויה במחלוקת בכנסת ואמר: "אני מגיע לכנסת, לא מתכוון להתייחס לפרשה ופתאום עולים לדוכן מהבית היהודי ומישראל ביתנו ומדברים על 'החייל הגיבור' שלא מקבל גיבוי, נפתלי בנט התנפל בלי לבדוק. אם אתה באמת מוטרד תתקשר, תבדוק מה בדיוק קרה באירוע".

בראיון טען יעלון כי התערב בעניינו של אזריה רק פעם אחת בלבד וזה היה במשפט: "ראיתי את החייל מגיע לבית הדין עם אזיקים, והתקשרתי לבדוק אם זה הכרחי. לבי יצא אליו. מאז ועד היום לא דיברתי עם הפצ"ר (הפרקליט הצבאי הראשי). כל הסיפור הזה הוא עלילת דם. הצבא הציע לחייל סנגור בכיר, אבל מישהו הסית את המשפחה והביא עורכי דין, אם היה סנגור צבאי הוא היה אומר לחייל מתחילת הדרך "שמע, אין לך סיכוי, אין מנוס: תודה, תביע חרטה ותפנה מיד לאלוף הפיקוד ותבקש מחילה".

יעלון תקף את אותם גורמים שלטענתו מנצלים את משפחת אזריה ואמר "עושים עליהם סיבוב פוליטי, נותנים להם עצות אחיתופל. צריך שהוא יבוא לומר שהוא טעה ולהביע חרטה, זה יקצר את זמן הסבל. אני משוכנע שיתחשבו בזה".

בראיון מתח יעלון ביקורת חריפה על שר הביטחון הנוכחי אביגדור ליברמן ואמר "אני לא סומך על אנשים כאלה, שגם בדיוני הקבינט בצוק איתן לא הסתכלו על טובת המדינה, אלא על איך לקושש קולות".

באשר לחקירתו של ראש הממשלה נתניהו אמר יעלון: "הגיע הזמן שלמדינת ישראל יהיה ראש ממשלה שאין צורך לחקור אותו. אני מודאג יותר מהשחיתות מאשר מהפצצה האיראנית", אמר יעלון.

יעלון. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר