בשם שרי הליכוד

איוב קרא דורש משר הביטחון לחון את אזריה

סגן השר איוב קרא יציג היום בישיבת שרי הליכוד דרישה מכל שרי המפלגה לשר הביטחון אביגדור ליברמן לחון את אלאור אזריה. קרא מאיים לפנות לערכאות אם לא ייענה (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
סגן השר איוב קרא (צילום: Marc Israel Sellem)

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי חבר הכנסת איוב קרא יביא היום (א') בישיבת שרי הליכוד פנייה מתואמת של כל השרים לשר הביטחון אביגדור ליברמן ובה דרישה לחון את החייל היורה מחברון אלאור אזרייה. בפניה אותה גיבש סגן השר קרא נאמר: "אני פונה אליך שר הביטחון כאח שכול, נכה וקצין במיל' בצה"ל, שרואה בחיילי צה"ל בניו, בדרישה לתת הוראה לרמטכ"ל למחול מידית על פסק דינו של סמל אלאור אזריה.

"על פי סעיף 1 בחוק יסוד: הצבא, צה"ל כפוף למרות הממשלה. השר הממונה על הצבא מטעם הממשלה הוא שר הביטחון. עם פי סעיף 55 בתקנות ההגנה (שעת חירום) 1945 רשאי הרמטכ"ל למחול גזר דין על כל חייל בכל זמן.

קרא כותב לליברמן: "בימים האחרונים קיבלת פניות מראש הממשלה, מהשרה לתרבות וספורט, משר החינוך, משר הפנים, משר החקלאות ומשרים רבים אחרים, אשר ביחד עם 70% מאזרחי המדינה (לפי סקר שנערך על ידי "ישראל היום"), מבקשים לחון את סמל אלאור אזריה.

"מאחר וראש הממשלה ורוב שרי הממשלה ביקשו לחון את אלאור אזריה, ואיש משרי הממשלה לא הביע כל התנגדות לכך, ניתן לראות בכך הפעלת מרות הממשלה על הצבא והרמטכ"ל למחול על פסק הדין בעניין סמל אלאור אזריה.

על כן "חובתך להפעיל את מרות הממשלה על הרמטכ"ל בעניין זה אינה נתונה לשיקול דעת או לכל שיהוי.

במכתבו מזכיר קרא לשר הביטחון כי בעבר אמר שמערכת הביטחון תסייע לחייל ולמשפחתו בכל מה שאפשר לבוא לקראתו, לסייע ולהקל". והנך מתבקש לקיים את דבריך.

"לפיכך הנך נדרש להורות לרמטכ"ל להפעיל מידית את סמכותו לפי סעיף 55 בתקנות ההגנה ולמחול על פסק דינו של סמל אלאור אזריה.

קרא מציין בדבריו מועד בו לאחריו ישקול פניה לערכאות: "הנך מתבקש לפעול כנדרש לעיל לא יאוחר מיום א' 15.1.17. בהעדר הוראה מצדך כאמור, אשקול פניה לערכאות להפעלת הוראות חוק יסוד: הצבא, בכל הנוגע להפעלת מרות הממשלה על הרמטכ"ל בעניין סמל אלאור אזריה, ללא כל שיהוי נוסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר