פתרון לבעיית הדיור?

ברקת יוזם: שכונה חרדית חדשה בעטרות

פרסום ראשון: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת יוזם הקמת שכונה חרדית חדשה בעטרות • במקביל אושרה הבוקר בניית כ-560 יח"ד בשכונות רמות ורמת שלמה (חדשות חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עבודות ברמת שלמה לקראת בנייה (צילום: סבי ברנס, פלאש 90)

פרסום ראשון: בחודשים האחרונים שוקד צוות מקצועי בעירייה בהוראת ראש העירייה ניר ברקת, על מציאת פתרונות דיור בירושלים. במסגרת זו הנחה ברקת לקדם תכנית אב להקמת שכונה חדשה בעטרות שתיועד לציבור החרדי, תוך מתן התייחסות לפתרון דיור ישים ורלוונטי לציבור החרדי באופן שיהיה לו את צרכיו ואת מאפייני התכנון הייחודיים לו.

אזור עטרות יועד בכל השנים האחרונות לצרכי תעשייה בלבד. בעקבות ההחלטה האזור ישנה את ייעודו ויהפוך לשכונת מגורים של כ - 8000 יח״ד, שיתוכננו מראש לציבור החרדי, למשפחות ברוכות ילדים, לצד דירות לזוגות צעירים. על פי הנחיית ברקת, הצוות התכנוני בעירייה מכין תוכנית לקידום ופיתוח אזורי תעסוקה ומסחר בסמוך לשכונה שתקום, כדי להפוך את המקום לזמין לפתרונות במקביל לבניה לדיור.

היתרונות הגדולים בעטרות לציבור החרדי, הן העובדה שהוא ממוקם בצפון ירושלים בסמיכות לשכונות החרדיות מחד, ויש כבר כבישים ראשיים מפותחים שייקלו גם על הנסיעה למרכז העיר בכביש 45, וגם על היציאה ל443 למודיעין עילית, גבעת זאב, ובני ברק.

במקביל לתכנית האמורה מתקיים מו״מ בין העיריה לממשלה על הסכמי גג כפי המקובל בערים אחרות, שבמסגרתן יוסכם על אזורים שיועדו לדיור. חלקם בבניה חדשה חלקם בפינוי בינוי, ועיבוי שכונות קיימות. זאת לצד התחייבות ממשלתית לסיפוק תשתיות וצרכי ציבור לעשרות אלפי יחד שיוקמו.

כזכור, לפני מספר חודשים פורסמו שבכדי לפתור את בעיית הפקקים מרמות, ברקת פנה למשרד התחבורה לזרז את ביצוע כביש 22 מרמת שלמה להר חוצבים ומרכז העיר, ואת ביצוע מחלף הגבעה הצרפתית, דבר שיבטיח זרימה של תחבורה למרכז העיר ללא עיכוב תנועתי ברמזורים.

בשבועות האחרונים שיגר ברקת את אברהם קרויזר יועצו לעניני חרדים על מנת לבדוק את דעתם של גדולי ישראל ולקבל את ברכתם למהלך זה. כמו כן נועץ עם עסקנים חרדים מובילים המתמחים בפתרונות דיור לציבור החרדי.

בתוך כך הבוקר (ראשון) אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים כ-560 יחידות דיור בשכונות רמות ורמת שלמה לקראת מתן היתרי בנייה. הדיון בתכניות אלו היה על סדר יומה של הוועדה לפני כמה שבועות, אך הוסר במפתיע - לטענת גורמים בעירייה בשל דרישה מדינית להמתין להשבעת הנשיא החדש דונלד טראמפ בארצות הברית. השבעה זו נערכה ביום שישי האחרון ואמורה לשנות את היחס הממשלה האמריקאי לבנייה בירושלים.

הדיון בתכניות אמור היה להתקיים ערב נאום שר החוץ היוצא של ארצות הברית ג'ון קרי בחודש שעבר. הוועדה הסירה מסדר יומה את התכניות ברמות וברמת שלמה, וגם תכניות בנייה לפלסטינים שהוסרו על פי טענות גורמים בעירייה כדי ליצור מצג של איזון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר