פרסום ראשון

המועמד לרבה הספרדי של רחובות: הרב גדעון בן משה

המועמד לתפקיד רבה הראשי של רחובות הוא הגאון ריביגדעון בן משה. אריה דרעי הכריז אתמול כי לאחר שנים ימונה רב ראשי ספרדי לעיר: "בקרוב נתחיל את הליך הבחירה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ורבה הנוכחי של רחובות, אתמול (צילום: יעקב כהן)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שוחח אתמול (שלישי) עם ראש עיריית רחובות רחמים מלול וסיכם אתו על מינוי רב נוסף לעיר, רב ספרדי. בכך, לראשונה בעיר יכהנו שני רבנים.

בש"ס עוסקים בבחירות לרבנות רחובות במשך מספר חודשים, כאשר עיקר העבודה עוסקת בניסיון להוסיף תקן לרב עיר נוסף - רב ראשי ספרדי. המהלך צפוי לקחת לא מעט זמן בשל העובדה שהוספת התקן תלויה לא מעט במשרד המשפטים, שם לא ממהרים לאשר אותו.

דרעי אמר אתמול בביקור בעיר כי "בקרוב נתחיל את הליך בחירת רב ראשי ספרדי לרחובות. עד כה הדבר לא התאפשר בגלל מצבה של המועצה הדתית. כעת הגענו לסיכום עם העירייה שתאשר בשלב הראשון תקן של 75% משרה לרב הספרדי, כאשר בהתייצבות המועצה הדתחית נגיע ל100% משרה".

לדבריו: "רב ראשי ספרדי לרחובות הוא דבר שיש לו דרישה גבוהה בקרב תושבי העיר, המבקשים דמות רבנית שתנווט את דרכם לפי מנהגיהם. ידוע כמה מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ייחל וקיווה לכך, אנחנו מקווים כי בקרוב להגשים את שאיפתו".

הגאון רבי גדעון בן משה (מתוך יוטיוב)

ל"כיכר השבת" נודע כי המועמד שעד לאחרונה היה מוביל לתפקיד הוא הגאון רבי גדעון בן משה משכונת הר נוף בירושלים, הרב בן משה זוכה לתמיכה של ראש העיר מלול. אך הנושא צפוי לפתוח מאבק פנים ספרדי בעיר, שכן הקהילה התימנית בעיר דורשת רב בן העדה, בניגוד לעמדת ראשי ש"ס.

יצוין כי יתכן ובחירת רב ראשי ספרדי לעיר תעשה במקביל לבחירת רב ראשי אשכנזי במקומו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק שצפוי לפרוש מתפקידו לטובת אחיינו הגאון רבי בן ציון הכהן קוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר