קבלת פנים צוננת

בנט ושקד הותקפו בעפרה: "תתביישו לכם"

השרים בנט ושקד הגיעו כדי לפגוש נציגי היישוב עפרה אך התקבלו בקריאות גנאי. הרקע לזעם הוא החשש ש-9 מבתי היישוב יפונו בשל היותם בנויים על קרקע פלסטינית (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השרים נראו מופתעים מהזעקות לעברם (צילום: צעירי עפרה)

אחרי שהושלם פינוי עמונה נראה כי העימות הבא יהיה בישוב עפרה שם נמצאים בסכנת פינוי 9 בתים: השרים נפתלי בנט ואילת שקד נפגשו אמש (מוצאי שבת) לבקשתם בעפרה עם אנשי מזכירות היישוב, אך זכו לקבלת פנים לא ידידותית במיוחד. בצאתם מהפגישה צעקו לעברם תושבי המקום: "בחרנו אתכם בשביל שתילחמו, ולא בשביל שתיכנעו לביבי. בושה וחרפה. תתביישו לכם". בנט ענה בתגובה: "שיהיה שבוע טוב, אוהב אתכם".

בציבור המתיישבים זועמים על הנהגת הבית היהודי בשל אזלת היד שגילו במאבק על פינוי עמונה והעובדה שהפינוי בוצע לבסוף אף ללא שום מתווה להעברת היישוב למקום אחר כפי שהובטח בתחילה וכן העובדה שעמונה הוחרגה בכוונה מחוק ההסדרה אותו קידמה המפלגה.

תשעת הבתים ביישוב אמורים להתפנות כיוון שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. בג"ץ פסק בפברואר 2015 כי תוך שנתיים על המדינה להרוס אותם. זאת למרות שמדובר בקרקעות באמצע היישוב שברור שלא עובדו בעשרות השנים האחרונות בידי אף אדם מה שממחיש את הבעייתיות בניפוף בקושאנים עתיקים.

הבתים שאמורים להתפנות (צעירי עפרה)

בנט ושקד הביעו בפגישה נחישות להביא את חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית עוד השבוע, והבטיחו לקדם את התפתחות של היישוב והתרחבותו. במזכירות עפרה הביעו דרישה וציפייה לשנות את המצב המשפטי של ההתיישבות מיסודו. הם אף דרשו שיפעלו בדרכם על מנת לדחות את הפינוי כפי שבקשו המשפחות.

בצהריים אמורה להתקיים בעפרה עצרת מחאה של כמה רבנים המוחים על הרס הבתים. בנוסף יקראו הרבנים לקידום חוק ההסדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר