"לפנים משורת הדין"

שופטי בג"ץ דחו בחודש את פינוי תשעת הבתים בעפרה

שופטי בית המשפט העליון דחו בחודש את פינוי תשעת הבתים ביישוב עפרה. השופטים ציינו כי ההחלטה הינה "לפנים משורת הדין" וכדי לתת לכוחות הביטחון זמן להתארגן לפינוי (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הבתים שאמורים להתפנות (צילום: צעירי עפרה)

בג"ץ הורה היום (ראשון) על דחייה של חודש בפינוי תשעת הבתים ביישוב עפרה העומדים על קרקע פלסטינית פרטית. לפיכך, הבתים יפונו ב-5 במרס במקום ביום רביעי הקרוב. השופטים לא הסכימו לעתירת התושבים לדחות את הפינוי בשלושה חודשים, והסכימו לעיכוב של חודש "לפנים משורת הדין".

נשיאת העליון השופטת מרים נאור כתבה בפסק הדין: "בעטיים של המבקשים שאיחרו לפנות, נוצר מצב שבו כוחות הביטחון חייבים לדאוג לפינוי תוך זמן קצר ביותר. אני סבורה כי יש לאפשר לכוחות הביטחון זמן סביר להיערכות לביצוע פסק הדין, ולא לחייבם לבצעו בבהילות שנוצרה עקב בקשת הארכה. למרות שהבקשה להארכת מועד של שלושה חודשים נדחתה, אנו מביעים תקווה כי בהגיע מועד הפינוי, המבקשים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהצהירו בתצהיריהם. לשום אדם אין זכות לנקוט אלימות כלפי רשויות החוק או כלפי כל אדם אחר"

כבר בפברואר 2015 פסק בג"ץ שעל המדינה להרוס את תשעת הבתים תוך שנתיים, והמועד האחרון נקבע ל-8 בפברואר. לפני כמה ימים הגישו המשפחות עתירה לבית המשפט בבקשה לעכב את הפינוי.

בנט ושקד מותקפים בעפרה (צילום: צעירי עפרה)

בתשובתה לבג"ץ המליצה המדינה לדחות לסוף אפריל את פינויים של חמישה מתוך תשעת הבתים. מדובר במשפחות עם ילדים קטנים שכבר רכשו בתים חדשים, שיהיו מוכנים בתוך חודשים ספורים. דחיית הפינוי תחסוך מהן את הצורך לעבור למגורים ארעיים לתקופה קצרה. כאמור בית המשפט נענה רק חלקית לבקשה ודחה אתה הפינוי בחודש בלבד.

הבוקר פרסמו תושבי עפרה כללי התנהגות לזמן הפינוי. בין היתר הם ציינו כי לא יקללו או יגדפו שוטרים, אלא יתכנסו בחצרות הבתים וישמיעו קול זעקה. עוד נכתב כי אופי המחאה יהיה ממלכתי והמשפחות הן שיחליטו את מי להכניס לבתיהן. מוקד מחאה נוסף יהיה בבית התשיעי, שם לא מתגוררת משפחה. על פי החלטת התושבים, הם לא יצאו מהבתים על רגליהם אלא יפונו בידי כוחות המשטרה.

אמש נפגשו השרים נפתלי בנט ואילת שקד (הבית היהודי) לבקשתם עם אנשי מזכירות עפרה. לא כל הנוכחים קיבלו אותם בסבר פנים יפות, ובצאתם מהפגישה צעקו לעברם תושבים: "בחרנו אתכם בשביל שתילחמו, ולא בשביל שתיכנעו לביבי. בושה וחרפה. תתביישו לכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר