כתב האישום מגלה

שריפת הענק בחלמיש - ללא 'רקע לאומני'

לפני יותר מחודש היכה גל שריפות ענק, שכונה "אינתיפאדה". אך עדיין לא הוכח רקע לאומני לאף אחת מההצתות, גם לא לזאת בישוב חלמיש, שכילתה עשרות בתים וגרמה נזק עצום (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחד הבתים בחלמיש, לאחר השריפה (צילום: באדיבות המצלם)

היום (ראשון) נודע, כי הפרקליטות הצבאית הגישה בשבוע שעבר כתב אישום נגד שלושה פלסטינים בני חמולת זהראן מהכפר דיר אבו משעל, בגין שריפת הענק לפני יותר מחודש אותה הם הציתו בישוב חלמיש. השריפה כילתה 17 בתים, פגעה בעוד כמה עשרות והזיקה קשות מבחינה סביבתית.

אלא שבכתב האישום, שהוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה, לא מוזכר מניע לאומני להצתה, ומיוחסות לשלושה רק עבירות הצתה, היזק לרכוש בזדון, פעילות נגד הסדר הציבורי ופגיעה בערך טבע מוגן, כשסך הנזק כתוצאה מהשריפה מוערך בכ-25 מיליון שקלים. בסך הכל כ-169 דונם ניזוקו מהאש, רובם שטחי חורש ויער.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי "גם היום השמאל ייאחז בכתב האישום כנגד הפלסטינים שהציתו את נווה צוף ורצו לשרוף אותו על תושביו ויסביר לציבור שהמציתים לא הודו במניע לאומני. זה שיש להם עבר באירועי טרור כמו השלכת אבנים ובקבוקי תבערה לא רלוונטי״. בינתיים, אף כתב אישום בגל ההצתות לא הוכיחה רקע לאומני למעשים.

מכתב האישום עולה, כי ב-25 בנובמבר האחרון נפגשו השלושה, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, בכפרם הסמוך לרמאללה, ונסעו יחד לכפר עבוד כדי לרכוש אלכוהול. "לאחר שקנו ושתו בירות, הם נסעו לכיוון חלמיש, על מנת להצית את החורש הסמוך, בכוונה לגרום לשריפה ביישוב", נכתב בכתב האישום.

השלושה הגיעו למקום בסביבות 22:15, ושניים מהם ירדו מהרכב בעוד הנהג ממתין להם. באמצעות מציתים שהיו ברשותם, השניים הציתו נייר טואלט בתוך עשבייה באזור, והבעירו את החורש מחוץ להתנחלות.

בכתב האישום נגד השלושה מצוין כי הם הציתו את הדליקה "מתוך כוונה לגרום נזק". כזכור, באותה התקופה שרר מזג אוויר קיצוני שכלל יובש כבד ורוחות חזקות, וליבה את האש בשריפות רבות שפרצו ברחבי הארץ, ובמהרה הדליקה בחלמיש הפכה להרסנית.

על פי כתב האישום, הנאשמים המשיכו לשתות את בקבוקי הבירה וכעבור כרבע שעה נסעו למרכז דיר נידאם, משם השקיפו על השריפה שהתפשטה במהירות, נכנסה לאזור בתי ההתנחלות וכאמור, שרפה את חלקם כליל. לאחר דקות ספורות עזבו את המקום והמשיכו לביתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר