20 איש יהנו

היאכטה המפנקת של המיליארדר יצאה להפלגה ראשונה. צפו

התורן המרכזי שלה גדול עד כדי כך שהוא כולל חדר מגורים בתוכו, ועלותה כמעט 450 מיליון דולר: יאכטת הפינוקים של איל ההון הרוסי מכילה גם צוללת וחניית רכבים (מענין, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
היאכטה התניעה (צילום: מתוך lauraccrane ביוטיוב)

המיליארדר ואיל התעשייה הרוסי אנדריי מלניצ'נקו, יקבל לרשותו בקרוב יאכטה חדשנית ועצומת מימדים, שהוכתרה כ"היאכטה העתידנית ביותר שנבנתה מעולם". זו החלה את הפלגתה בימים אלו.

כמעט 450 מיליון דולר הושקעו בבנייתה של "Sailing Yacht A", יאכטת המפרש הגדולה בעולם (אורכה הוא כ-143 מטרים), שנבנתה בעיר קיל בצפון גרמניה במשך חמש שנים. את חלק מעלויות בניית היאכטה יוכל איל ההון להחזיר לעצמו על ידי מכירת הזכויות לשימוש מסחרי בטכנולוגיות שפותחו במיוחד עבורה. כלי השיט החדש מהווה שדרוג לעומת היאכטה הקודמת של המיליארדר הרוסי, "Motor Yacht A", שעלתה כ-300 מיליון דולר.

מנהל המספנות, הולגר קאהל, סיפר בראיון לאתר Superyachts, כי "היאכטה נולדה מתוך רצונו של הבעלים למתוח את גבולות ההנדסה ולאתגר את הסטטוס-קוו בענף. יאכטת מפרש A היא ללא ספק אחד הפרויקטים הכי מלאי חזון שהמספנות אי פעם היו מעורבות בהם".

היא מסוגלת להפליג בעזרת מפרשים בלבד, כשהיא כוללת שלושה תרנים אדירי מימדים עשויים סיבי פחמן המתנשאים לגובה של כ-90 מטרים כל אחד. התורן המרכזי גדול עד כדי כך שהוא כולל חדר מגורים בתוכו.

יצויין, כי המלחים לא נזקקים לטיפוס על התרנים, מאחר ואלו נפתחים בלחיצת כפתור במערכת השליטה המרכזית הנמצאת בגשר היאכטה. התרנים מסוגלים להסתובב על מנת לנצל בצורה הטובה ביותר את אנרגיית הרוח, והם הגבוהים מעולם שיוצרו מסיבי פחמן.

כלי השיט יכול להסתייע בשני מנועי דיזל של 3,600 קילו-וואט ושני מנועים חשמליים של 4,300 קילו-וואט, שמאפשרים לשוט במהירות של כמעט 40 קמ"ש עם טווח הפלגה של 5,320 מילים ימיים, זאת כאשר הוא אינו שט מכוח הרוח. להפעלתו השוטפת, בכל מצב, נדרש צוות של 54 איש.

היאכטה מציעה ל-20 האנשים שהיא מסוגלת להכיל - שמונה קומות שביניהן ניתן לעבור באמצעות מעליות רבות, מנחת מסוקים, תא תצפית תת-ימי, צוללת, מקום חנייה לארבע מכוניות ובריכת שחייה.

"טקס ההעברה הרשמי של היאכטה לידי בעליה יתקיים לקראת סוף האביב", מסר דוברו של מלניצ'נקו בן ה-44 שהונו האישי מוערך ב-13.4 מיליארד דולר. לפני שזה יוכל להתחיל להשתעשע בה, תגיע היאכטה לדרום ספרד לשם ביצוע שייטי ניסוי נוספים.

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר