מול בית המשפט

סוחרי אשדוד מתעקשים: לא רוצים לעבוד בשבת

לטענתם, "מאז הגשת העתירה, חלו התפתחויות משפטיות המחזקות את טענותינו": שופט שלום ביקר בחריפות את ראש עיריית אשדוד, והערעור שלו נדחה במחוזי (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קניון ביג פאשן באשדוד, במרכז העתירה (צילומסך: מתוך אתר הקניון)

לבית המשפט הוגשה על ידי בעלי העסקים הקטנים באשדוד בקשה דחופה, לאפשר את תחילת הדיון בעתירתם נגד העירייה בשל מתחמי המסחר הפועלים בשבת בעיר.

העתירה של סוחרי אשדוד נגד העירייה והקניונים בעיר, ביג פאשן וסטאר סנטר, הפועלים בשבת, נתקלו לפני כחצי שנה בדרישת בית המשפט לצרף לעתירתם את כל 230 עסקי המסחר הפועלים בשבת בתחומי העיר, ולא להתמקד ברשתות המסחר והמרכזים הגדולים בלבד.

"אלא שמאז הגשת העתירה לפני כשנה, חלו התפתחויות משפטיות המחזקות את טענות בעלי העסקים הקטנים הנפגעים מהמסחר בשבת", טוען עו"ד אורי ישראל פז, המייצג את בעלי העסקים. כוונתו לפרסום פסק דינו של השופט יהודה ליבליין מבית משפט השלום באשדוד, שביקר בחריפות את מדיניות תת-אכיפת חוק העזר על ידי ראש עיריית אשדוד, ולכך שהערעור שהגישה העירייה על החלטתו נדחה על ידי שופטת מחוזית בכירה.

לדברי עו"ד פז, המשמעות היא ש"על העירייה לקנוס ולנקוט בהליכי סגירה של העסקים שפתוחים בשבת, וכל סוף שבוע שבו חוק העזר לא נאכף - מבוזה שלטון החוק ונגרמים נזקים כלכליים בלתי הפיכים שנובעים כתוצאה מתחרות לא הוגנת ופסולה מול העסקים שסגורים בשבת כשומרי חוק העזר העירוני".

"הפגיעה הכלכלית הקשה בסוחרי אשדוד היא עדות נוספת לכך שהמסחר בשבת אינו בעיה תל אביבית בלבד, אלא כלל ארצית", אומר יאיר קורח, יו"ר התאחדות הסוחרים. "על שר הפנים אריה דרעי מוטלת האחריות לפעול לכך שיום המנוחה של כולנו, אשדוד כמו תל אביב – לא יירמס בידי בעלי הון ובחסות הרשויות המוניציפליות. לצערי אנו חיים במציאות בה מי ששומר על חוק שעות עבודה ומנוחה מפסיד כסף, ומי שמצפצף עליו גורף רווחי ענק על חשבונם".

הוא מוסיף, כי "לצערנו בעלי ההון המפעילים את מרכזי המסחר הגדולים בשבת הם בעלי אמצעים לעקוף את החוק, להעסיק עובדים בשכר מינימום בשבת, ולגרוף רווחים על חשבון בעלי העסקים הקטנים ובני משפחותיהם. לכולנו הזכות לנוח יום בשבוע, גם לבעלי העסקים הקטנים וגם לעובדים השכירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר